ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مایکروسافت خون افراد مبتلا به کرونا را برای بررسی سیستم ایمنی می‌خرد

مایکروسافت و شرکت بیوتکنولوژی «.Adaptive Biotechnologies Corp» با همکاری یکدیگر تحقیقی را آغاز کرده‌اند که به بررسی نحوه مبارزه سیستم ایمنی بدن با کرونا می‌پردازد. برای این تحقیق، این شرکت‌ها نمونه‌های خون را از افراد مبتلا به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

مایکروسافت و شرکت بیوتکنولوژی «.Adaptive Biotechnologies Corp» با همکاری یکدیگر تحقیقی را آغاز کرده‌اند که به بررسی نحوه مبارزه سیستم ایمنی بدن با کرونا می‌پردازد. برای این تحقیق، این شرکت‌ها نمونه‌های خون را از افراد مبتلا به کرونا خریداری کنند.

هدف از انجام این تحقیق، اطلاع از نحوه کمک سلول‌های T به بدن برای واکنش مناسب در برابر کووید-۱۹ است. بر اساس اعلام مدیر بخش ارتباطات شرکت .Adaptive Biotechnologies Corp، هم اکنون صدها نفر برای شرکت در این پروژه داوطلب شده‌اند. در این تحقیق تنها افراد واجد شرایط شامل در معرض کرونا قرار گرفته، مبتلا و بهبودیافته می‌توانند مشارکت کنند.

افرادی که ابتلای آن‌ها به کرونا توسط آزمایش یا تشخیص پزشکان تایید شده، می‌توانند با پر کردن یک پرسشنامه دیجیتال، به صورت آنلاین در این پروژه ثبت نام کنند. پس از انتخاب افراد، محققان برای آن‌ها خونگیر یا فلبوتومیست می‌فرستند. این فرد همراه با تجهیزات محافظتی به خانه این بیمار مراجعه کرده و علاوه بر خون، نمونه‌هایی از بینی و گلو نیز جمع‌آوری می‌کند.

مایکروسافت برای افرادی که بتوانند تحقیق اولیه را با موفقیت پشت سر بگذارند، ۵۰ دلار گیفت کارت درنظر گرفته، البته می‌توان در مدت زمان دو ماه، ۴ نمونه خون دیگر نیز برای این شرکت‌ها ارسال کرد. اگر خوش‌شانس باشید و ۵ نمونه خون از شما گرفته شود، در نهایت گیفت کارت با ارزش ۲۵۰ دلار دریافت خواهید کرد.

ویروس کرونا

تا به امروز دانشمندان زیادی درباره واکنش سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا تحقیق کرده‌اند، اما تحقیق مایکروسافت و Adaptive روی سلول‌های T تمرکز کرده تا به درک جدیدی از نقش آن دست پیدا کند. در حالی که افراد شاید به علت دریافت گیفت کارت حاضر به شرکت در این پروژه شوند، احتمالا به علت نجات جان میلیون‌ها نفر از آن‌ها به عنوان قهرمان یاد خواهد شد. این دو شرکت قصد دارند یکی از مهم‌ترین اسرار کووید-۱۹ را کشف کنند.

هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار نتایج این تحقیق اعلام نشده. در حالی که ابتدا به انتشار نتایج در ماه ژوئن اشاره شده بود، به تازگی مدیرعامل شرکت Adaptive خبر از تکمیل ثبت‌نام‌ها در ۱۰ تا ۱۲ هفته داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • shiro ishida
    shiro ishida | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    میخوان ببینن چطوری میشه قوی تر کردد که دیگه خوب نشه هرکی میگیره ?

مطالب پیشنهادی