ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلاه هوشمند
تکنولوژی

پلیس در امارات و چین با کلاه ۷ هزار دلاری بیماران مبتلا به کرونا را پیدا می‌کند

در گذشته پلیس چین از عینک حرارتی برای بررسی تب افراد در این کشور استفاده کرده بود و حالا پلیس در این کشور و ایتالیا از یک کلاه هوشمند استفاده می‌کند که کاربرد مشابه با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

در گذشته پلیس چین از عینک حرارتی برای بررسی تب افراد در این کشور استفاده کرده بود و حالا پلیس در این کشور و ایتالیا از یک کلاه هوشمند استفاده می‌کند که کاربرد مشابه با عینک دارد، البته به تجهیزات پیشرفته‌تری مجهز شده است.

این کلاه به یک دوربین در بالای خود مجهز شده و پلیس می‌تواند توسط آن افراد در حال عبور را تحت نظر بگیرد. این کلاه که توسط شرکت «KC Wearable» توسعه پیدا کرده، به وسیله یک دوربین اینفرارد دمای بدن افراد را به پلیس نشان می‌دهد. شاید این وسیله در آینده تبدیل به ابزاری برای کنترل موج جدید شیوع کرونا شود.

این کلاه هوشمند با نام KC N901 شناخته می‌شود و از پردازنده ARM، نمایشگر واقعیت افزوده، دوربین اینفرارد و دوربین نور مرئی بهره می‌برد. بر اساس مشخصات این کلاه، فردی که از آن استفاده می‌کند می‌تواند دمای دیگران را از فاصله ۲ متری و با میزان خطای ۰.۳ درجه سلسیوس تشخیص دهد.

کلاه هوشمند

پلیس در صورت استفاده از این کلاه‌ هوشمند می‌تواند دمای افراد را به صورت جداگانه و در محل‌های شلوغ اندازه‌گیری کند، کد QR افراد را اسکن و به اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کند و همچنین توسط آن قادر به شناسایی پلاک، افراد در محیط‌های تاریک یا چهره افراد با استفاده فناوری تشخیص چهره خواهد بود.

بر اساس اعلام این شرکت، در حال حاضر ۱۰۰۰ نمونه این کلاه در سراسر چین در حال استفاده است. هزاران کلاه توسط کشورهای خارجی سفارش داده شده و KC آن‌ها را با مبلغی در محدوده ۵ تا ۷ هزار دلار به فروش می‌رساند. از خریداران این کلاه‌ها می‌توان به پلیس ایتالیا و دبی اشاره کرد. در حالی که مقامات ایتالیا به صورت رسمی استفاده از این کلاه را تایید نکرده‌اند، یکی از شهروندان این کشور چنین موضوعی را تایید کرده است.

به گفته مدیر جهانی KC، دقت این کلاه برابر با ۹۶ درصد است و این شرکت برای تولید آن آزمایش‌های زیادی انجام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چه بودیم چی شدیم‌‌...

  • hivakurd
    hivakurd | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ایران در قابلمه آوردن یه سیم وصل کردن بهش با افتخار هم توضیح میدن دربارش ی مشت گاو گوسفند !!

  • min
    min | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بازم دبی بازم خوشبحالشون

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

    نمونه صادراتی مستعان ۱۱۰

مطالب پیشنهادی