ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش عمدی سرعت آیفون‌ها و غرامت ۵۰۰ میلیون دلاری؛ تاییدیه اولیه صادر شد

اپل یک قدم به پرداخت خسارت به مشتریان خود به علت کاهش عمدی قدرت پردازشی آیفون‌ها نزدیک شد. یکی از قاضی‌های فدرال موافقت کرده این شرکت حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار به شاکیان این پرونده پرداخت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اپل یک قدم به پرداخت خسارت به مشتریان خود به علت کاهش عمدی قدرت پردازشی آیفون‌ها نزدیک شد. یکی از قاضی‌های فدرال موافقت کرده این شرکت حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار به شاکیان این پرونده پرداخت کند.

اپل قدرت پردازشی برخی از آیفون‌های خود را کاهش داده بود و به علت عدم اطلاع این موضوع به کاربران، مجبور به پرداخت خسارت شده. با وجود اینکه قاضی فدرال حکم اولیه را صادر کرده، اما شیوع کرونا باعث می‌شود که حکم نهایی در دسامبر اعلام شود. با توجه به این موضوع، شاکیان احتمالا تا سال ۲۰۲۱ پولی دریافت نخواهند کرد. در جریان رسیدگی به این پرونده یکی از شرکت‌های حقوقی درباره تضاد میان منافع و نقص محرمانه بودن اعتراضی را مطرح کرد که مورد تایید قرار نگرفت.

به گفته اپل، این شرکت قدرت پردازشی پردازنده‌ها را برای افزایش طول عمر آن‌ها و ممانعت از خاموشی ناگهانی دستگاه به علت تخریب باتری در بلندمدت انجام داده. در ابتدا اپل چنین موضوعی را با کاربران خود به اشتراک نگذاشت و بسیاری بر این باور بودند که این شرکت برای ترغیب کاربران به تعویض گوشی‌های خود چنین اقدامی را انجام داده است.

اپل

این پرونده مربوط به کاربران گوشی‌های آیفون 6s، آیفون ۷ و آیفون SE اصلی تا تاریخ ۳۰ شهریور ۹۶ می‌شود. همانند بسیاری از پرونده‌های بزرگ، شاکیان نباید منتظر دریافت مبلغ بالایی به عنوان خسارت خود باشند.

در این پرونده به اکثر شاکیان مبلغی برابر با ۲۵ دلار پرداخت می‌شود، البته اگر پرداخت‌ها به صورت کامل انجام شود، برخی از آن‌ها می‌توانند حداکثر ۵۰۰ دلار خسارت دریافت کنند. هزینه‌های وکالت و خرج‌های دیگر باعث می‌شود خسارت نهایی حداقل ۳۱۰ میلیون دلار باشد. به نظر می‌رسد با دریافت این خسارت تنها می‌توانید باتری گوشی خود را عوض کنید، البته اگر هنوز در حال استفاده از آن‌ها باشید و نسل‌های جدیدتر گوشی‌های شرکت اپل را خریداری نکرده باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی