ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مخابرات: راه‌اندازی VDSL در کشور به سرمایه‌ای ۴۳۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که در روزهای شیوع کرونا ترافیک اینترنت کشور رشد بسیاری داشته و درآمد حاصل از اینترنت نیز به مراتب بیشتر شده است. به گفته او، امروزه شرکت مخابرات به بیش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۲

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که در روزهای شیوع کرونا ترافیک اینترنت کشور رشد بسیاری داشته و درآمد حاصل از اینترنت نیز به مراتب بیشتر شده است. به گفته او، امروزه شرکت مخابرات به بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر سرویس اینترنت ADSL ارائه می‌دهد و ۲۹ میلیون نفر نیز مشترکین تلفن ثابت در کشور هستند. صدری با اشاره به رشد درآمدهای مخابراتی اعلام کرد که راه‌اندازی VDSL در کشور به سرمایه‌ای بیش از ۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

«مجید صدری» در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه به ذکر نکاتی درباره شرکت مخابرات در این روزها پرداخت. صدری رشد ۱۵۵ درصد ترافیک بین‌الملل و رشد ۲۱۰ درصدی ترافیک داخلی را از جمله دستاوردهای این شرکت دانست و از آن سو اعلام کرد که در زمینه تلفن ثابت یک کاهش درآمدی ۱۷ درصدی در سال گذشته به وجود آمده است: «برای اولین بار شاهد افزایش درآمد در دیتا بودیم.»

به گفته صدری درآمد کل شرکت حدود ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. ۲۲ درصد افزایش درآمد عملیاتی ، ۶۷ درصد افزایش درآمد خدمات داده، ۱۵ درصد درآمد افزایش درآمد پهن باند نیز از جمله رشد‌های درآمدی شرکت مخابرات به حساب می‌آید. او تاکید دارد که تا آخر سال ۹۸، قیمت سهام مخابرات بازده ۲۰۲ درصدی داشته است.

مجید صدری در این نشست اعلام کرد که این شرکت در زمینه FTTH و VDSL یک میلیون پورت نصب شده دارد. به گفته صدری توسعه VDSL در کشور نیازمند یک سرمایه‌گذاری بالا است که رقم آن ۴۳۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است. گفتنیست صبح دیروز، وزیر ارتباطات کشورمان نیز در نشست خبری روز جهانی ارتباطات به معاون اول ریاست جمهوری همین رقم را برای راه‌اندازی VDSL گفته بود و «اسحاق جهانگیری» وعده فراهم شدن این هزینه را به او داد.

صدری همچنین اعلام کرده برای جذب این سرمایه‌ راه‌های لازم به هیات مدیره ارائه شده است: «قطعا به دنبال توسعه در این بخش هستیم و اینکه در نهایت چه راهی برای تامین این سرمایه استفاده می کنیم به تصمیم هیات مدیره بستگی دارد.» آنطور که او در این نشست اعلام کرد مخابرات طبق تعهد خود باید ۵۵۰ هزار پورت VDSL را تا ۱۵ روز دیگر راه‌اندازی کند. به گفته او از مجموعه پورت‌هایی که مخابرات در تهران و قم راه‌اندازی کرده تا کنون ۲۹۰هزار نفر در پورتال مخابرات برای دریافت این سرویس درخواست خود را ثبت کرده‌اند که با ۲۰۰ هزار درخواست موافقت شده است.

به گفته صدری اساس فعالیت‌های مخابرات از سال گذشته بر اساس تولیدات داخلی بوده و امروزه بیش از ۸۰ درصد تجهیزات استفاده شده در این شرکت در سراسر کشور با استفاده از تولیدات داخل فراهم شده است. به باور صدری این کار منجر به کاهش گسترده ارزبری در خرید تجهیزات می‌شود؛ او همچنین تاکید می‌کند تمامی نرم‌افزارهای کلیدی شرکت مخابرات نیز از مجموعه‌های داخلی است.

صدری در ادامه با اشاره به اقدامات این شرکت در دوران کرونا توضیح داد که این شرکت با همکاری گسترده با ستاد اجرایی فرمان امام، در راه اندازی سامانه ۴۰۳۰، تلاش زیادی انجام داده و اکنون این سامانه، پاسخگوی مخاطبان در سراسر کشور به طور ۲۴ ساعته است.

گفتنیست صدری در خلال صحبت‌های خود از افزایش ۳۰ درصدی دزدی کابل های مخابراتی در نقاط و شهرهای مختلف در دوران شیوع کرونا داد و آن را یک مساله تاسف‌بار خواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • naser
    naser | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ۴۳۰۰میلیارد تومن رقمی بسیار ایده ال برا اختلاس اقایون

  • herogame
    herogame | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بجای اینکه به فکر بهتر کردن وضعیت اینترنت بکنن و مردم راحت تر و با هزینه کمتر به همه چیز دسترسی داشته باشن میان روی هر تکنولوژی یه دور کامل بخور بخور میکنن بعد میرن تکنوولژی بعدی بابا این VDSL دورانش تموم شده چی میگین ?

    • peyman57
      peyman57 | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

      هرگز درباره بهتر کردن وضع زندگی مردم صحبت نکن چون هیچ وقت هدفشون نبوده

      • herogame
        herogame | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

        میدونم داداش ما خودمون گروگانیم تو کشور خودمون

مطالب پیشنهادی