ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اوبر
تکنولوژی

اوبر و تعدیل دوباره نیروها؛ احتمال اخراج هزاران کارمند وجود دارد

در اوایل ماه جاری میلادی اوبر نزدیک به ۱۴ درصد از نیروهای خود را اخراج کرد و حالا بر اساس گفته منابع نزدیک به آن، انتظار می‌رود این شرکت دوباره دست به تعدیل نیرو بزند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

در اوایل ماه جاری میلادی اوبر نزدیک به ۱۴ درصد از نیروهای خود را اخراج کرد و حالا بر اساس گفته منابع نزدیک به آن، انتظار می‌رود این شرکت دوباره دست به تعدیل نیرو بزند و کارمندان بیشتری را اخراج کند.

اوبر اواخر ماه مارس ۲۸,۶۰۰ کارمند در سراسر جهان داشت که ۱۶,۲۰۰ نفر آن‌ها در خارج از ایالات متحده آمریکا مشغول به فعالیت بودند. نزدیک به ۲ هفته پیش این شرکت تصمیم به اخراج ۳۷۰۰ کارمند خود گرفت که ۱۴ درصد از کل نیروهای آن را تشکیل می‌دهند. حالا بر اساس گفته منابع، به نظر می‌رسد با دور جدیدی از تعدیل نیرو در آن روبه‌رو خواهیم شد. در حالی که اخراج مجدد کارمندان به صورت رسمی از سوی اوبر اعلام نشده، سخنگوی آن در این زمینه اعلام کرده:

«همانطور که انتظار دارید، این شرکت در حال بررسی تمام سناریوهای ممکن است تا بتواند قوی‌تر از همیشه از بحران کنونی عبور کند.»

مدیرعامل اوبر، «دارا خسروشاهی» و تیم وی هنوز تصمیمی درباره اخراج بیشتر کارمندان نگرفته، با این حال منابع نزدیک به آن اعلام کرده‌اند که این شرکت ابایی از اخراج تعداد بیشتری از نیروها ندارند، مخصوصا اگر اوبر تصمیم به تصاحب «Grubhub» بگیرد. با تصاحب این سرویس، شاهد تداخل کار نیروها خواهیم بود، بنابراین تعدیل نیرو منطقی به نظر می‌رسد.

اوبر

بر اساس گفته منابع، اوبر در آخرین جلسه خود خبر از یک بسته ویژه برای کارمندان اخراجی داده که شامل ۱۰ هفته حقوق و مراقبت‌های بهداشتی تا اواخر سال ۲۰۲۰ می‌شود.

انتظار می‌رود نیروهای اخراجی جدید در بخش حمل و نقل و همچنین خودروهای خودران، «گروه فناوری‌های پیشرفته» فعالیت داشته باشند. با این وجود مدیر این گروه اشاره‌ای به امکان اخراج نیروهای خود نکرده، البته مدیر بخش حمل و نقل چنین هشداری را به کارکنان داده است.

یکی از دلایل اخراج ۳۷۰۰ نیروی اوبر در دو هفته پیش، تعطیلی برخی بخش‌های بین‌المللی این شرکت است. در سال ۲۰۱۹ نیز این شرکت در چندین بازه تصمیم به اخراج کارمندان خود گرفت که شمار آن‌ها به ۱۱۰۰ نفر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی