ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با پینینفارینا اتونومیا آشنا شوید، یک شبیه‌ساز رانندگی پیشرفته برای دانشمندان و مشتریان

استودیوی طراحی پینینفارینا (Pininfarina) در حال آزمایش پروژه‌ای جدید است که از دل آن یک سرویس پیشرفته برای مشتریان بیرون خواهد آمد. این سرویس با نام اوتونومیا (AutonoMIA) شناخته شده و به مشتریان اجازه خواهد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

استودیوی طراحی پینینفارینا (Pininfarina) در حال آزمایش پروژه‌ای جدید است که از دل آن یک سرویس پیشرفته برای مشتریان بیرون خواهد آمد. این سرویس با نام اوتونومیا (AutonoMIA) شناخته شده و به مشتریان اجازه خواهد داد درک بهتری از طراحی‌ها و تجربه کاربری داشته باشند.

هسته اصلی سرویس اتونومیا را در حقیقت یک دستگاه شبیه‌ساز تشکیل می‌دهد. این دستگاه به سنسورهای مختلف مجهز بوده و بسته به شرایط می‌تواند پاسخی مناسب ارایه کند.

شبیه‌ساز رانندگی پینینفارینا

شرکت تورینی که اخیرا وارد صنعت خودروسازی نیز شده، با توسعه اتونومیا به دنبال بهره‌گیری از تکنولوژی‌هایی چون هوش مصنوعی، 5G، نمایشگرها، صفحات لمسی، انواع سنسورها و رابط‌های طبیعی برای بهبود و ارتقای تجربه رانندگی است.

سرویس اتومونیای پینینفارینا نتیجه همکاری استراتژیک این شرکت با چند کمپانی دیگر از جمله ART است. این کمپانی که مقر آن در منطقه اومبریای ایتالیا واقع شده، در زمینه ایجاد رابط کاربری داخل کابین خودروها فعالیت می کند. سیستم اینفوتینمنت، سخت افزارها و همچنین میان‌افزارهای به کار رفته در اتومونیا توسط ART تامین شده‌اند.

شرکت ARAS دیگر برندی است که در پروژه اتومونیا با پینینفارینا همکاری می‌کند. این شرکت هم تمامی صندلی‎ها و پوشش‌های لازم را تامین کرده است.

سیلویو پیتر انگوری (Silvio Pietro Angori) مدیرعامل پینینفارینا در رابطه با اتومونیا گفته:

اتومونیا نشان می‌دهد پینینفارینا چگونه خواهد توانست در زمانی که فناوری‌های دیجیتال، ارتباطات، داده‌ها و هوش مصنوعی حمل و نقل را از نو تعریف می‌کنند، با ترکیب تجربه طراحی و تکنولوژی‌های خلاقانه تجربه سواری را مجددا ابداع کند.

مدیرعامل پینینفارینا افزوده با تیم طراحی و شرکای موجود این شرکت به مشتریان خود کمک می‌کند تجربه بهتری از حمل و نقل داشته باشند، امری که روز به روز با فناوری‌های دیجیتال بیشتر آمیخته می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم اتومونیا در فاکتورهایی مثل عملکرد، مکان و استفاده ترکیبی یا اختصاصی از نمایشگرهای داخل خودرو بازنگری می‌کند. برای نمونه تعبیه نمایشگر اختصاصی برای سرنشین کنار راننده یکی از ایده‌های مطرح شده است.

پینینفارینا استفاده از واقعیت افزوده در آینده نزدیک را نیز برای اتومونیا متصور شده است، این تکنولوژی با همکاری شرکت WayRay فراهم خواهد شد. سیستم هداپ دیسپلی پیشرفته هولوگرافیک و تمام رنگی دیگر موردی است که پینینفارینا به دنبال اضافه کردن آن به اتونومیا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی