ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضاپیمای محرمانه X-37B برای ششمین بار به فضا پرتاب شد [تماشا کنید]

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه فضاپیمای پیشرفته «X-37B» را برای انجام ششمین مأموریت مخفی کاری به مدار زمین فرستاد. به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، پهپاد X-37B از دماغه کیپ کاناورال در ایالت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۴

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه فضاپیمای پیشرفته «X-37B» را برای انجام ششمین مأموریت مخفی کاری به مدار زمین فرستاد.

به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، پهپاد X-37B از دماغه کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شده و قرار است به مدت چند ماه در فضا بماند و آزمایش‌های مختلفی را انجام دهد.

ساعت ۹:۱۴ صبح به وقت محلی راکت غول پیکر «اطلس ۵» با غرشی سهمگین پهپاد X-37B را به فضا حمل کرد. به گفته «باربارا برت» (Barbara Barret)، وزیر نیروی هوایی ایالات متحده این پهپاد پس از رسیدن به مدار یک ماهواره تحقیقاتی کوچک به نام «FalconSat-8» را برای انجام آزمایش‌های مختلف رها می‌کند. به گفته او این پروژه تاکنون یکی از سری ترین پروژه‌های آمریکا بوده است.

برت که به تازگی ریاست نیروی فضایی ایالات متحده را نیز بر عهده گرفته، می‌گوید پهپاد X-37B در ششمین مأموریت خود بیشتر از تمام مأموریت‌هایی که در گذشته انجام شده‌اند، آزمایش انجام خواهد داد. از آزمایش‌هایی که قرار است انجام گیرند می‌توان به تست تأثیر تشعشعات روی دانه‌ها و مواد دیگر و تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی ریزموج رادیوفرکانس با قابلیت ارسال به زمین اشاره کرد.

فضاپیمای X-37B

فضاپیمای X-37B که در ظاهر شباهت زیادی به شاتل فضایی دارد و چند بار مصرف است، ۹ متر طول داشته و طول بال‌های آن نیز ۴.۵ متر است. پنتاگون در گذشته تصاویری از این پهپاد را منتشر کرده بود ولی تاکنون جزئیات بسیار کمی از مأموریت‌ها و توانایی‌های آن را فاش کرده است.

فضاپیمای X-37B که از نیروی خورشید برق خود را تأمین می‌کند، اولین بار سال ۲۰۱۰ به فضا پرتاب شد. این فضاپیما در آخرین مأموریتش که اکتبر سال ۲۰۱۹ انجام شد، پس از ۷۸۰ روز در فضا رکورد طولانی ترین حضور در مدار زمین را شکست و تعداد روزهای حضور در مدار را به ۲۸۶۵ روز رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Milad
    Milad | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    واقعا سریه؟ اگه محرمانست چرا من و شما میدونیم؟

  • yosof
    yosof | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    خیلی خوبه چون راحت سپاه دوربینشو هک و استفاده میکنه

    • itachi
      itachi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

      خخخخ موفق باشی

    • آریا
      آریا | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

      با همون وبکمه؟ ? ?

مطالب پیشنهادی