ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست Dimensity 820
تکنولوژی

مدیاتک چیپست دیمنسیتی ۸۲۰ را معرفی کرد؛ چیپست میان‌رده با مودم 5G

شرکت تایوانی مدیاتک امروز از جدیدترین تراشه خود رونمایی کرد. چیپست دیمنسیتی ۸۲۰ با لیتوگرافی ۷ نانومتری FinFET شرکت TSMC تولید شده و از نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در نمایشگاه CES 2020 ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

شرکت تایوانی مدیاتک امروز از جدیدترین تراشه خود رونمایی کرد. چیپست دیمنسیتی ۸۲۰ با لیتوگرافی ۷ نانومتری FinFET شرکت TSMC تولید شده و از نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

در نمایشگاه CES 2020 مدیاتک پردازنده دیمنسیتی 800 را معرفی کرد و چیپست جدید، جایگزین آن محسوب می‌شود و فاصله میان پردازنده پرچمدار دیمنسیتی ۱۰۰۰ و سری هلیو G90 را پر می‌کند. این پردازنده از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد. فرکانس 4 هسته قدرتمند ARM Cortex-76 روی ۲.۶ گیگاهرتز تنظیم شده که بالاتر از فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی نسل گذشته است. هسته‌های Cortex-A55 مورد استفاده در این پردازنده فرکانسی برابر با ۲.۰ گیگاهرتز دارند.

در بخش گرافیکی شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G57 با ۵ هسته هستیم که یک هسته بیشتر از واحد پردازش گرافیکی مورد استفاده در دیمنسیتی ۸۰۰ دارد. مدیاتک برای افزایش کارایی این چیپست در زمینه اجرای بازی‌ها، از قابلیت HyperEngine 2.0 استفاده کرده که با بهبودهای نرم افزاری در CPU ،GPU، رم و شبکه تجربه لذت‌بخش‌تری را در زمان اجرای بازی‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

چیپست Dimensity 820

یکی دیگر از بهبودهایی که چیپست دیمنسیتی ۸۲۰ در مقایسه با نسل قبلی خود تجربه کرده، امکان پشتیبانی از نمایشگر با رزولوشن فول اچ دی پلاس و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. این پردازنده همچنین از فناوری ارتقای کیفیت تصویر MiraVision نیز پشتیبانی می‌کند.

این فناوری امکان افزایش کیفیت ویدیوها با رزولوشن پایین، کنترل نور آبی، کاهش شدت نور برای کاهش آسیب به چشم کاربران در محیط‌های کم نور و HDR10 را فراهم می‌کند. ویژگی ClearMotion که این پردازنده در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، امکان تبدیل محتوا با سرعت ۲۴/۳۰ فریم بر ثانیه به ۶۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) مورد استفاده در این پردازنده که مدیاتک از آن با نام Imagiq 5.0 یاد می‌کند، نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده. پردازنده جدید مدیاتک از سنسورهای دوربین با حداکثر رزولوشن ۸۰ مگاپیکسل، لرزشگیر الکترونیکی تصویر، ویدیوهای HDR با رزولوشن 4K و افکت بوکه پشتیبانی می‌کند.

درون چیپست دیمنسیتی ۸۲۰ مانند سایر پردازنده‌های دیمنسیتی مودم 5G تعبیه شده که در حالت‌های SA و NSA کارایی دارد. این مودم از شبکه ارتباطی 5G، دو سیم کارت و اشتراک‌گذاری طیف به صورت پویا (DSS) پشتیبانی می‌کند. ردمی 10X یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی خواهد بود که با این پردازنده وارد بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی