ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنجره‌ای که نور خورشید را شبیه‌سازی می‌کند [تماشا کنید]

استارتاپ «SunnyFive» که توسط سامسونگ پشتیبانی می‌شود، پنجره‌ای ساخته که تمام مزایای نور طبیعی خورشید را به ارمغان می‌آورد. پنجره SunnyFive در عملکرد شبیه لامپ‌هایی است که برای درمان اختلال افسردگی عاطفی (SAD) ساخته شده‌اند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

استارتاپ «SunnyFive» که توسط سامسونگ پشتیبانی می‌شود، پنجره‌ای ساخته که تمام مزایای نور طبیعی خورشید را به ارمغان می‌آورد.

پنجره SunnyFive در عملکرد شبیه لامپ‌هایی است که برای درمان اختلال افسردگی عاطفی (SAD) ساخته شده‌اند. این پنجره تمام طیف نور طبیعی را ارائه می‌کند و به کمک اپلیکیشن می‌توان مواردی همچون دمای رنگ، میزان روشنایی و زاویه تابش نور را تغییر داد تا اثرات نورپردازی یک پنجره واقعی را شبیه سازی کند.

به گفته سامسونگ این محصول با اکوسیستم خانه هوشمند این شرکت یعنی SmartThings سازگار است و به کاربران کمک می‌کند تا در منزل یا محیط‌های کم نور بدون نگرانی از اثرات مخرب نور خورشید بر پوست، ویتامین D را سنتز کنند.

در گذشته محصولاتی با عملکردی مشابه معرفی شده‌اند، با این تفاوت که پنجره SunnyFive ظاهر شیک تری دارد. علاوه بر این حالا که بیشتر مردم دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا در قرنطینه به سر برده و از نور خورشید محروم هستند، کاربرد بیشتری خواهد داشت. از این پنجره همچنین می‌توان در اتاق خواب یا سرویس بهداشتی خانه‌هایی با نورگیر کم و همچنین پناهگاه‌های زیر زمینی انفجار اتمی استفاده کرد.

در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد پنجره SunnyFive از جمله قیمت و زمان عرضه منتشر نشده و سامسونگ تنها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که حامی استارتاپ SunnyFive خواهد بود و این استارتاپ قرار است به زودی به عنوان یک استارتاپ مستقل کارش را آغاز کند.

پنجره SunnyFive نور خورشید را شبیه سازی می کند

مرکز رشد سامسونگ به نام C-Lab از حدود ۴۵ استارتاپ با ایده‌های خلاقانه پشتیبانی می‌کند ولی تاکنون محصولی با پیشرفت‌های شگرف از آن بیرون نیامده است. یکی از جالب ترین محصولات این مرکز، گجتی به نام Welt بود که سال ۲۰۱۶ معرفی شد و از آن اطلاعات چندانی منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahmad pd
    ahmad pd | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    الله اکبر آفتاب هم مصنوعی

مطالب پیشنهادی