ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر اخراج ۳ هزار کارمند دیگر را تایید کرد؛ تجدید نظر در پروژه ماشین خودران

دیروز گزارشی مبنی بر احتمال تعدیل دوباره نیرو توسط اوبر نوشتیم و حالا این شرکت چنین موضوعی را به صورت رسمی تایید کرده. این شرکت ۳۰۰۰ نیرو را اخراج و ۴۵ دفتر را تعطیل خواهد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

دیروز گزارشی مبنی بر احتمال تعدیل دوباره نیرو توسط اوبر نوشتیم و حالا این شرکت چنین موضوعی را به صورت رسمی تایید کرده. این شرکت ۳۰۰۰ نیرو را اخراج و ۴۵ دفتر را تعطیل خواهد کرد و همچنین می‌خواهد در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل و فناوری خودروهای خودران تجدیدنظر کند.

مدیرعامل اوبر، «دارا خسروشاهی» امروز یادداشتی برای کارمندان این شرکت ارسال کرده و در آن نوشته:

«من می‌دانستم که باید تصمیم سختی بگیرم، نه تنها بخاطر اینکه ما یک شرکت سهامی عام هستیم یا باید ارزش سهام را حفظ و از سرمایه‌گذاران و هیئت مدیره خود حمایت کنیم، بلکه به این دلیل چنین تصمیمی گرفتم که آینده ما به عنوان یک سرویس ضروری برای شهرهای مختلف جهان که میلیون‌ها نفر و کسب کار به آن تکیه کرده‌اند، نیازمند آن است. ما باید اوبر را به یک شرکت متکی به خود تبدیل کنیم تا بدون نیاز به سرمایه‌‌های جدید به رشد، گسترش و نوآوری خود ادامه دهد.»

اوبر مبلغی برابر با ۱۴۵ میلیون دلار برای افرادی که از شرکت جدا می‌شوند درنظر گرفته و همچنین حداکثر ۸۰ میلیون دلار برای تعطیلی دفاتر خود هزینه می‌کند. این اولین باری نیست که اوبر تصمیم به اخراج نیروهای خود در سال جاری میلادی می‌گیرد، چرا که اوایل ماه جاری میلادی نیز شاهد تعدیل ۳۷۰۰ نیرو برای صرفه‌جویی ۱ میلیارد دلاری در هزینه‌های آن بودیم.

اوبر

شیوع ویروس کرونا ضربه سنگینی به کسب و کارهای مختلف زده و اوبر نیز آسیب‌های شدیدی را تجربه می‌کند. به گفته این شرکت، تعداد سفرها به میزان ۸۰ درصد کاهش داشته، اما بخش تحویل غذا با افزایش تقاضا روبه‌رو شده. درآمد Uber Eats در فصل اول ۲۰۲۰ با رشد ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به ۴.۶۸ میلیارد دلار رسیده است.

خسروشاهی در ادامه یادداشت خود نوشته:

«من درباره رشد سریع Uber Eats محتاط خواهم بود چرا که درآمد ما در حدی نیست که بتواند مخارج را پوشش دهد. من باور دارم اقداماتی که انجام می‌دهیم باعث سودآوری Eats خواهد شد، همانطور که درباره سفرها انجام دادیم، اما چنین کاری یک شبه رخ نمی‌دهد.»

اوبر در حال مذاکره برای خرید «GrubHub» است تا تجارت تحویل غذای آن رشد کند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اولین بار در اوایل سال جاری میلادی این شرکت با یک مبلغ پیشنهادی چنین موضوعی را مطرح کرد، اما هنوز آن‌ها در حال مذاکره با یکدیگر هستند. بلومبرگ در گزارشی جداگانه به نهایی شدن این قرارداد در ماه جاری اشاره کرده، اما چنین موضوعی در یادداشت خسروشاهی به چشم نمی‌خورد.

اوبر

اوبر برای سر و سامان دادن به وضعیت خود تصمیم گرفته که بخش Incubator را در کمتر از یکسال تعطیل کند. این شرکت همچنین آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی خود را نیز تعطیل خواهد کرد و بدنبال جایگزینی برای Uber Works خواهد بود.

در تعدیل نیروی جدید اوبر، رانندگان حضور ندارند البته آن‌ها راننده کارمند شرکت محسوب نمی‌شوند و در دسته پیمانکاران مستقل قرار می‌گیرند، با این وجود رانندگان همچنین به وضعیت خود اعتراض دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

    همون رازی کردن سهام داران درسته، باقیش چرت و پرته

مطالب پیشنهادی