ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراری: فن‌آوری باتری موجود جوابگو ساخت یک سوپرخودرو برقی نیست

انریکو گالیرا مدیر ارشد بخش تجاری شرکت فراری اعلام کرده است که اسب سرخ مارانللو تا پیش از سال 2025 به سراغ ساخت یک سوپرخودرو برقی نخواهد رفت و دلیل اصلی آن ناکافی بودن فن‌آوری ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

انریکو گالیرا مدیر ارشد بخش تجاری شرکت فراری اعلام کرده است که اسب سرخ مارانللو تا پیش از سال 2025 به سراغ ساخت یک سوپرخودرو برقی نخواهد رفت و دلیل اصلی آن ناکافی بودن فن‌آوری فعلی موجود در باتری‌های رایج امروزی است.

او در مصاحبه‌ای با مجله اتوکار انگلستان عنوان کرده است:

ما به‌طور قطع معتقدیم که فن‌آوری باتری موجود با استانداردهای ما فاصله دارد. من فکر نمی‌کنم که تا 5 سال آینده شاهد پیشرفت شگرفی در زمینه ساخت باتری‌ها باشیم. در آینده شاید زمانی فرا برسد که فن‌آوری به‌قدری پیشرفت کند که راه برای ساخت یک سوپرخودرو تمام برقی با برند فراری هموار شود آن وقت به احتمال قوی ما جز پیشگامانی خواهیم بود که به سراغ این کار رفته‌اند.

سوپرخودرو برقی

ما فقط به‌دنبال ساخت یک سوپرخودرو برقی نیستیم و همانند گذشته به‌دنبال ویژگی‌هایی هستیم تا ما را از دیگران متمایز کند. این تصمیمی است که فراری در مواجه با فن‌آوری‌های جدید اتخاذ می‌کند. سیر تکاملی فن‌آوری‌های جدید به‌طور 100 درصدی در دی‌ان‌ای فراری وجود دارد.

فراری سال گذشته میلادی از ابرخودرو هیبریدی پلاگین خود با نام SF90 Stradale پرده برداری کرد. این ابرخودرو هیبریدی به یک بسته باتری با ظرفیت 7.0 kWh مجهز است.

این ابرخودرو از حالت تمام برقی پشتیبانی می‌کند که طبق صحبت‌های مدیر ارشد بخش تجاری شرکت فراری مشتریان ثروت‌مند این شرکت که علاقه‌مند هستند تا در سکوت کامل صبح گاهی خانه را ترک کنند و در جاده از موتور اصلی خودرو استفاده کنند از خریداران اصلی این ابر خودرو به شمار می‌روند.

در حال‌حاضر یار دیرین سابق شرکت فراری یعنی پینین فارینا که مسئول طراحی محصولات مهم فراری در سالیان گذشته بوده است با همکاری شرکت بوش آلمان و ریماک دست به ساخت ابرخودروهای برقی زده است. ابرخودرو باتیستا با 1900 اسب بخار قدرت و به‌صورت تولید بسیار محدود قرار است توسط این استدیو طراحی شهیر ایتالیایی-چینی عرضه شود.

گرچه مقررات نیز دست‌و‌پای خودروسازانی همچون فراری را بسته است و این دست از شرکت‌ها مجبور به تولید مدل‌های تمام برقی خواهند شد و در این زمینه گالیرا معتقد است که فراری همانند گذشته با رعایت تمامی قوانین و مقررات محصولات خود را روانه بازار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی