ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا
علمی

قرنطینه به سبک ووهان؛ چین از ترس شیوع مجدد کرونا ۱۰۸ میلیون نفر را خانه‌نشین کرد

استان «جیلین» در کشور چین پس از ابتلای ۳۴ فرد جدید به ویروس کرونا و مرگ ۱ فرد دیگر، تصمیم گرفت نزدیک به ۱۰۸ میلیون نفر را قرنطینه کند. قرنطینه مجدد نشان‌دهنده ترس چین از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

استان «جیلین» در کشور چین پس از ابتلای ۳۴ فرد جدید به ویروس کرونا و مرگ ۱ فرد دیگر، تصمیم گرفت نزدیک به ۱۰۸ میلیون نفر را قرنطینه کند. قرنطینه مجدد نشان‌دهنده ترس چین از شیوع دوباره این بیماری پس از ابتلاهای هزاران نفر به کرونا در ووهان است.

مقامات دولتی در شهرهای جیلین که در شمال شرقی چین قرار گرفته، مانع از ورود و خروج اتوبوس‌ها و قطارها از شهر شده‌اند و همچنین مدارس را تعطیل کرده‌اند. روز شنبه ۳ نفر و روز یکشنبه ۲ نفر به این ویروس مبتلا شدند. در هفته‌های گذشته ۱۲۷ نفر به کووید-۱۹ در این استان مبتلا شده‌اند و ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر مشخص نشده که چرا کووید-۱۹ به این استان سرایت کرده، اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از ورود این ویروس توسط مسافران از روسیه است. روسیه پس از ایالات متحده آمریکا دارای بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان است. تا به امروز نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند و تقریبا ۲۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا

تا به امروز چندین کشور اروپایی برای کنترل شیوع کرونا مجبور به قرنطینه مردم خود شده‌اند، اما قرنطینه در جیلین بسیار سخت‌گیرانه‌تر از کشورهای غربی است. مردم در کشورهای غربی می‌توانند برای خرید لوازم موردنیاز خود و همچنین ورزش از خانه خارج شوند، اما مردم در شهر «شولان» در جیلین محدودیت‌های بسیار بیشتری دارند و تنها یک فرد از هر خانواده مشکوک یا مبتلا به کووید-۱۹ می‌تواند هر دو روز یکبار، دو ساعت برای خرید مایحتاج از خانه خارج شود.

در حالی چین با ابتلای ۳۴ نفر به کرونا تصمیم به قرنطینه استان جیلین گرفته که ایالت‌های آمریکا رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. برای مثال ایالت «پنسیلوانیا» شاهد ابتلای ۶۲۳ فرد جدید به کرونا و مرگ ۱۵ نفر در روز گذشته بود اما تصمیم به کاهش محدودیت‌ها گرفت. تا به امروز حداقل ۶ مقام رسمی به علت شیوع کرونا در جیلین اخراج شده‌اند.

تا به امروز نزدیک به ۴.۹ میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۳۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. تعداد مبتلایان در ایران نزدیک به ۱۲۳ هزار نفر بوده و بیش از ۷ هزار نفر قربانی این بیماری شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
مطالب پیشنهادی