ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید مرورگر Edge با تمرکز بر جستجوی ساده‌تر از راه می‌رسد

مایکروسافت امشب در رویداد «بیلد ۲۰۲۰»، قابلیت‌های جدیدی را که در آینده به مرورگر Edge خواهند آمد را به نمایش کشید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، اضافه شدن یک نوار کناری (ساید بار) برای جستجو است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۸

مایکروسافت امشب در رویداد «بیلد ۲۰۲۰»، قابلیت‌های جدیدی را که در آینده به مرورگر Edge خواهند آمد را به نمایش کشید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، اضافه شدن یک نوار کناری (ساید بار) برای جستجو است. کاری که این نوار می‌کند این است که به شما اجازه می‌دهد در لحظه، در اینترنت جستجو کنید، بدون اینکه نیاز باشد از صفحه‌ای که داخل آن هستید، خارج شوید.

برای مثال می‌توانید کلمه‌ای که در یک صفحه وب دیده‌اید و می‌خواهید درباره آن بیشتر بدانید را انتخاب (هایلایت) کنید و سپس به کلیک راست کردن روی آن، جستجو در نوار کناری را انتخاب کنید. به این شکل اطلاعات زیادی درباره آنچه می‌خواهید، در یک نوار کناری ظاهر می‌شود:

خبر دیگر اینکه Edge با شبکه اجتماعی «Pinterest» (که البته در ایران فیلتر است) همکاری خود را آغاز کرده. به این شکل قابلیت «Collections» در داخل مرورگر به کاربر نمایش داده می‌شود. Collections در واقع مجموعه‌ای است از لینک‌ها، تصاویر و متن در یک محیط. پیشنهادهای Pinterest به زودی در قابلیت Collections به نمایش در خواهند آمد.

قابلیت جدید جستجو و ادغام با Pinterest در هفته‌های آینده در اختیار کاربران نسخه بتا قرار خواهند گرفت. مایکروسافت همچنین در این رویداد اعلام کرد که در حال کار روی بهبود اجرای PWAها یا وب اپلیکیشن‌ها در مرورگر Edge است.

آنچه هنوز درباره مرورگر اج نامشخص است اینکه معلوم نیست چه زمانی قابلیت دیدن تاریخچه کامل وب‌گردی و هماهنگ (سینک) شدن تب‌ها به این مرورگر می‌آیند. این مشکلات اج، در برابر کروم ضعف‌هایی بزرگ هستند که به کاربران اجازه نمی‌دهد به راحتی بتوانند در ابزارهای مختلف با پلتفرم‌های متفاوت مثل iOS یا اندروید از Edge استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چه زمانی برای لینوکس میاد؟ به نظر من تجربه روان‌تری نسبت به کروم داره و قابلیت‌های پیش‌فرض خوبی هم ارائه میده اما حیف که هنوز در اوبونتو قابل استفاده نیست

مطالب پیشنهادی