ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا مدرنا
علمی

آزمایش موفق یک واکسن کرونا؛ «مدرنا» در بدن بیماران پادتن می‌سازد

شرکت «مدرنا» روز دوشنبه اعلام کرد که تمام ۴۵ نفری که در فاز اول آزمایش واکسن کرونا مشارکت داشتند پس از دریافت یکی از سه دوز واکسن، مقداری آنتی‌بادی در بدن خود تولید کرده‌اند. این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

شرکت «مدرنا» روز دوشنبه اعلام کرد که تمام ۴۵ نفری که در فاز اول آزمایش واکسن کرونا مشارکت داشتند پس از دریافت یکی از سه دوز واکسن، مقداری آنتی‌بادی در بدن خود تولید کرده‌اند. این شرکت احتمالا در آینده نزدیک فاز دوم تست بالینی واکسن خود را آغاز می‌کند.

رئیس مدرنا، «استیون هوگ» اعلام کرده که هدف این شرکت آمادگی برای عرضه واکسن در اوایل سال آینده میلادی است. به گفته هوگ، ۳۰ نفر از ۴۵ مشارکت‌کننده این پروژه که دو دوز از واکسن در سطح ۲۵ میکروگرم یا ۱۰۰ میکروگرم، سطح پایین و متوسط را دریافت کردند، در خون خود موفق به توسعه آنتی‌بادی شده‌اند که با ویروس مقابله می‌کند. هوگ اعلام کرده:

«زمانی که ما ۸ نفر را مشخص و اعلام کردیم که آیا این افراد می‌توانند ویروس تکثیر شده را در بدن خود خنثی کنند، مشخص شد که این افراد آنتی‌بادی‌هایی در بدن خود تولید کرده‌اند که واقعا می‌توانند ویروس را خنثی و از ایجاد عفونت جلوگیری کنند. ما از نتایج بدست آمده بسیار خوشحال هستیم چرا که آن‌ها نشان می‌دهند با این واکسن در مسیر درستی قرار داریم.»

به گفته هوگ، فاز دوم آزمایش دیتابیس ایمنی و سیستم ایمنی بدن را گسترش می‌دهد. در این فاز افراد بیشتری مشارکت خواهند داشت و این شرکت انتظار دارد که نزدیک به ۶۰۰ نفر واکسن کرونا را دریافت کنند. در این مرحله دوز مناسب و همچنین امنیت واکسن مورد بررسی قرار می‌گیرد. مدرنا انتظار دارد در تابستان سال جاری سراغ فاز سوم تست واکسن برود.

واکسن کرونا

ریاست مدرنا اعلام کرده:

«هدف ما این است که تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده بتوانیم واکسن را به صورت عمده عرضه کنیم. اگر ما و شرکت‌های دیگر داده‌هایی ایجاد کنیم که نشان‌دهنده فواید و بی‌خطر بودن واکسن باشد، در این صورت شرایطی ایجاد می‌شود که می‌توانیم واکسن را برای مناطق پرخطر ارسال کنیم. با این وجود باید رگولاتورها مانند FDA چنین موضوعی را تایید کنند.»

در حالی که مدرنا در فاز اول تست انسانی واکسن خود به نتایج رضایت‌بخشی دست پیدا کرده، هنوز یک قدم کوچک در این راه برداشته شده. به گفته بسیاری از متخصصان راه طولانی تا تولید واکسن ویروس کرونا باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    درمورد تحقیقات ایرانی ها هم بزارین بابا_ همش ترجمه ای

    • آریا
      آریا | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      آخرین خبر اینکه هکرهای مرتبط با ایران سعی کردن نتیجه تحقیقات شرکت گیلیاد رو بدزدن که موفق نشدن

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ای بابا اینم که یه شرکت آمریکاییه، بهتره که یک طرح ببریم مجلس برای عدم ارتباط از هر نوعی با آمریکا

مطالب پیشنهادی