ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FBI سرانجام قفل آیفون را باز کرد؛ انتقاد از اپل به خاطر عدم همکاری

رییس FBI و دادستان کل ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه از اپل به خاطر عدم همکاری در باز کردن قفل آیفون‌های عامل تیراندازی ماه دسامبر در پایگاه هوایی فلوریدا انتقاد کردند. اپل این اتهامات را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

رییس FBI و دادستان کل ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه از اپل به خاطر عدم همکاری در باز کردن قفل آیفون‌های عامل تیراندازی ماه دسامبر در پایگاه هوایی فلوریدا انتقاد کردند. اپل این اتهامات را تکذیب کرده و می‌گوید وزارت دادگستری آمریکا به دنبال «بهانه» است تا رمزگذاری و حریم خصوصی گوشی‌ها را تضعیف کند.

پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه پس از ماه‌ها تلاش توانست قفل آیفون‌های «محمد سعید الشمرانی»، عامل تیراندازی پایگاه هوایی پنساکولا که به مرگ چهار نفر منجر شد را باز کند و به ارتباط او با گروه القاعده پی ببرد. اپل از همکاری مستقیم در این پرونده برای باز کردن قفل آیفون سر باز زد.

انتقاد FBI و دادستان کل آمریکا از اپل به خاطر عدم همکاری در پرونده تیراندازی

«ویلیام بار» دادستان کل ایالات متحده اپل را به خاطر عدم همکاری در روند تحقیقات متهم کرد و همکاری نکردن اپل را «نا امیدی بزرگ» نامید. او در کنفرانس خبری گفت:

«اپل آیفون‌ را به گونه‌ای طراحی کرده که قفل آن‌ تحت هر شرایطی فقط توسط صاحب آن باز می‌شود. در پرونده‌هایی از این دست که صاحب گوشی تروریست، جانی خطرناک، قاچاقچی انسان یا کودک آزار است، این تصمیم اپل عواقب خطرناکی برای امنیت عمومی و ملی دارد و به نظر من غیر قابل قبول است.»

در این کنفرانس «کریستوفر ری»، رییس FBI نیز از کمپانی کوپرتینویی به خاطر عدم همکاری در تحقیقات و آنلاک نکردن آیفون‌ها انتقاد کرد. او گفت پروسه باز کردن قفل آیفون‌ها بدون کمک اپل چهار ماه زمان برده و «بخش زیادی از پول مالیات دهندگان» را نیز به خود اختصاص داده است.

اپل در واکنش به این انتقادات در بیانیه‌ای کتبی می‌گوید با مقامات رسمی همکاری کرده ولی به دلیل نگرانی از حریم خصوصی، از ایجاد «درب پشتی» در محصولاتش خودداری می‌کند. این شرکت بارها در پرونده‌های دیگر اعلام کرده که چیزی به اسم درب پشتی در آیفون‌ها وجود ندارد تا پلیس آمریکا بتواند به کمک آن به داده‌های خصوصی آیفون دسترسی پیدا کند.

اپل همچنان قصد دارد با پافشاری بر مواضع خود از ایجاد راهی برای دسترس به داده‌های آیفون‌ها خودداری کند. این شرکت می‌گوید تضعیف رمزگذاری آیفون‌ها مشکلات بزرگ تری ایجاد کرده و حملات هکی را به دردسر بزرگ تری تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲ خرداد ۱۳۹۹

    خب با این وضع FBI معلومه آمریکا ناامن ترین مکان دنیاست
    پلیسشون بجای اینکه جلوی جنایت رو بگیره گوشی هک میکنه ????
    اینم همون آمریکایی که بهش مینازیدید
    اون ساختمون های بلند بدون امنیت به چه درد میخورن

  • Milad
    Milad | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کاملا واضحه که کل این داستان هدفش تبلیغ کردن برای آیفونه?

  • عزراییل
    عزراییل | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    فکر کن یه کمپانی ایرانی باشه.اگه صاحب کمپانی همچین کاری بکنه.آخرش معلومه چی میشه....

مطالب پیشنهادی