ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ معرفی شد؛ ترکیب فناوری تتراسل و DPAF برای اولین بار

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ با نام ISOCELL GN1 معرفی شد. برای اولین بار سنسور تولیدی این شرکت از فناوری‌های فوکوس خودکار دوال پیکسل و ترکیب پیکسل تتراسل (Tetracell) به صورت همزمان بهره می‌برد که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ با نام ISOCELL GN1 معرفی شد. برای اولین بار سنسور تولیدی این شرکت از فناوری‌های فوکوس خودکار دوال پیکسل و ترکیب پیکسل تتراسل (Tetracell) به صورت همزمان بهره می‌برد که علاوه بر افزایش سرعت عملکرد آن، بهبود کیفیت تصاویر در شرایط نوری ضعیف را نیز در پی دارد.

اندازه پیکسل این سنسور برابر با ۱.۲ میکرومتر است که تفاوتی با سنسورهای مرسوم در بازار ندارد، البته با استفاده از فناوری تتراسل اندازه پیکسل این سنسور به ۲.۴ میکرومتر تغییر می‌کند تا کیفیت تصاویر در شب افزایش یابد. رقیب اصلی این سنسور، سونی IMX689 است که در گوشی‌های مانند اوپو فایند ایکس X2 پرو مورد استفاده قرار گرفته. این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی از اندازه پیکسل ۱.۲۲ میکرومتر بهره می‌برد.

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ به صورت پیش فرض با ترکیب کردن ۴ پیکسل در ۱ پیکسل، تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی می‌گیرد. سامسونگ فناوری دوال پیکسل را به سنسور جدید خود اضافه کرده تا دیگر مشکلات فوکوس خودکار مشابه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا، برای کاربران دردسرساز نشود. این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی فاقد فناوری دوال پیکسل است که عملکرد پایین در زمینه فوکوس خودکار را در پی دارد.

سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ

از سایر ویژگی‌های این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی می‌توان به ISO هوشمند، لرزشگیر الکترونیکی و ضبط ویدیو با رزولوشن 8K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد، البته امکان ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت ۲۴۰ و ۴۰۰ فریم برای ثانیه نیز وجود دارد که در حالت دوم، به فوکوس خودکار دسترسی نخواهید داشت.

سامسونگ در سنسور ISOCELL GN1 روی رزولوشن بالا و فوکوس خودکار سریع تمرکز کرده. به گفته این شرکت کره‌ای، باید منتظر شروع تولید عمده این سنسور از ماه جاری میلادی باشیم، بنابراین احتمالا در آینده نزدیک گوشی‌های مجهز به این سنسور معرفی خواهند شد، البته هنوز نمی‌دانیم کدام محصولات با این سنسور از راه می‌رسند. علاوه بر این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، در صورتی که شنیده‌ها صحت داشته باشند سامسونگ بدنبال توسعه سنسورهای ۱۵۰، ۲۵۰ و ۶۰۰ مگاپیکسلی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Milad
    Milad | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ای کاش لرزشگیر اپتیکال هم داشت

    • Sina.a
      Sina.a | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      سلام، ولی فکر کنم لرزشگیر اپتیکال رو باید شرکتی که این رو توی گوشیش استفاده میکنه روی سنسور بزاره.

مطالب پیشنهادی