ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پلتفرم اشتغال «کاربوم» ۵ میلیارد تومان سرمایه جذب کرد

پلتفرم «کاربوم» ۵ میلیارد تومان از طریق یک سرمایه‌گذار فرشته، سرمایه جذب کرده است. «میلاد بختی»، مدیرعامل کاربوم در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که این پلتفرم توسط همین سرمایه‌گذاری می‌تواند تا پایان امسال به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

پلتفرم «کاربوم» ۵ میلیارد تومان از طریق یک سرمایه‌گذار فرشته، سرمایه جذب کرده است. «میلاد بختی»، مدیرعامل کاربوم در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که این پلتفرم توسط همین سرمایه‌گذاری می‌تواند تا پایان امسال به یکی از بازیگران اصلی و «شماره یک» حوزه اشتغال در ایران تبدیل شود.

سرمایه‌گذار فرشته‌ی کاربوم، «علیرضا کلاهی» بوده است. او پیش‌تر دبیر سندیکای برق و امروزه در سمت‌هایی چون نایب رییس کمیسیون صنعت و معدن، عضو اتاق بازرگانی تهران فعالیت می‌کند؛ نام او همچنین در بین بنیانگذاران سراوا به چشم می‌خورد و در لیست اعضای هیات مدیره دیجی کالا نیز حضور دارد.

تلنت یاب

«میلاد بختی» در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید صحبت‌های آنها با سرمایه‌گذار به آذرماه برمی‌گردد و این جلسات در ایام کرونا نیز ادامه داشته و متوقف نشده است. به گفته بختی، سرمایه‌گذار آنها یک اسمارت مانی را در مجموعه کاربوم تزریق کرده و در کنار بحث مالی، کمک‌ها و منتورهای بی‌نظیری به آنها اعطا می‌کند. بختی تاکید دارد که در ایام شیوع کرونا، آنها بازدید کنندگان بسیاری در سایت خود داشتند و این موضوع را در گروی انواع خدماتی که در پلتفرم اشتغال خود ارائه می‌کنند، می‌داند:

«ما فقط یک سایت استخدامی صرف نیستیم و یک پلتفرم اشتغال هستیم. در واقع می‌خواهیم هر کس صفر تا صد موضوعاتی درباره اشتغال را پیگیری کند، بتواند کارش را در سایت ما راه بیندازد. بخش بلاگ، آموزش، تست‌ها و موارد دیگر محتوایی که همگی دست به دست هم دادند تا کاربوم در ایام خانه‌نشینی مردم بیشتر دیده شود. چرخ فرایند استخدامی کشور نیز از اردیبهشت ما دوباره راه افتاده و هرچند مانند قبل از کرونا نیست ولی به هر حال از سرگیری فعالیت استخدامی در سایت ما و دیگر همکاران، نشانه خوبی برای بازار کار کشور است.»

کاربوم که سال ۹۵ فعالیت خود را در قالب یک وبلاگ آغاز کرد، بعدتر با نام تلنت یاب راه خود را ادامه داده و تا به امروز جذب سرمایه‌ای نداشته و با یک سرمایه‌گذار سنتی کار خود را ادامه داده است که در مواقع بحران مالی به آنها کمک کرده؛ در سال ۹۸ اما با تغییر نام به «کاربوم» مسیر خود را ادامه داده است و در همین سال به «سر به سر» شدن دخل و خرج‌های خود رسید.  بختی باور دارد حالا دوران سوددهی و طلایی کاربوم تازه شروع شده است: «ما پیش از جذب سرمایه و در طول این چهار سال، یک تیم ۷ نفره بودیم که امروز به یک تیم بیش از ۲۰ نفر تبدیل شدیم. قصد داریم ویژگی‌های جدیدی نیز در خدمات خود در کنار توسعه قابلیت‌های قبلی بیفزاییم و همچنین روی مارکتینگ کاربوم بیشتر فعالیت کنیم.»

تلنت یاب

باید گفت کاربوم در طول سالها فعالیت خود، به طور «چراغ خاموش» در این بازار قدم زده و آنطور که بختی می‌گوید آنها با همین نوع حرکت و رشد توانستند به بازیگر سوم این عرصه تبدیل شوند: «امروز بیش از ۲۵۰۰ آگهی در کاربوم وجود دارد و ما با بیش از ۱۰ هزار مجموعه همکاری داریم. همچنین ۷۵۰ هزار کاربر در کاربوم ثبت نام کرده‌اند.»

بختی در پاسخ به این سوال که آیا با این جذب سرمایه قصد دارند رتبه سوم خود را در بین بازیگران حوزه ارتقا دهند یا خیر، قاطعانه به دیجیاتو می‌گوید که هدف‌شان برای سال ۹۹، تحقق همین مورد است: «ما تا پایان امسال بازیگر شماره یک حوزه خواهیم شد.» او باور دارد که شرایط جامعه به سمتی می‌رود که وجود یک پلتفرم برطرف‌کننده نیازهای شغلی برای کاربران یک موضوع واجب به حساب می‌آید و آنها در تلاش هستند تا این مساله را به طور کامل برای کاربران خود حل و فصل کنند.

بختی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به ادغام با دیگر بازیگران این حوزه فکر کرده‌اند یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «هدف ما لااقل در شش ماهه اول سال ۹۹ در این حیطه نمی‌گنجد چرا که کارهای بسیاری داریم که باید به آنها رسیدگی کنیم. ضمن آنکه بسیاری از مجموعه‌های کاریابی اصطلاحا در زمره کاریابی یقه آبی‌ها قرار می‌گیرند که مخصوص قشر خاصی است و ما بیشتر حول محور کارمندی و بالاتر (یقه سفیدها) فعالیت می‌کنیم.»

بختی باور دارد که رشد ارگانیک کاربوم به این مجموعه کمک کرده تا نظر سرمایه‌گذار را به خود جذب کند و باور دارد که این جذب سرمایه مراحل جدیدی را برای آینده این پلتفرم راه‌اندازی خواهد کرد.

در بازار پلتفرم‌های اشتغال بازیگران قدیمی‌تری مانند ایران تلنت فعالیت دارند که سابقه چندین و چند ساله و همکاری با شرکت‌های بزرگی را در کارنامه خود درج کرده‌اند. همچنین رقبایی مانند جابینجا در این بازار وجود دارد که توانسته نام خودش را در بازار تثبیت کند و جاب ویژن نیز با حضور در نمایشگاه کار ایران و نمایشگاه کار شریف در سال‌های اخیر، قدم‌های بلندی در این راه برداشته است. باید دید که جذب سرمایه کاربوم تا چه حد می‌تواند به رویای اولین شدن این مجموعه کمک کند و آیا این موضوع با شرایط سخت امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا، رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی