ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از لانچر PowerToys Run برای ویندوز ۱۰ رونمایی کرد؛ مشابه Spotlight مک

مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ که به شکل کاملا مجازی برگزار شد، از جایگزین اختیاری و متن باز دستور Win + R به نام «PowerToys Run» رونمایی کرد که قابلیت های بیشتری را ارائه می‌کند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۷

مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ که به شکل کاملا مجازی برگزار شد، از جایگزین اختیاری و متن باز دستور Win + R به نام «PowerToys Run» رونمایی کرد که قابلیت های بیشتری را ارائه می‌کند.

دستور Win + R یکی از پراستفاده ترین شورتکات‌های ویندوز است ولی ظاهر لانچر Run سال هاست که دست نخورده باقی مانده. غول نرم افزاری قصد دارد با این لانچر، ظاهر پنجره Run را شکیل تر کرده و عملکرد آن را ارتقا ببخشد و آن را شبیه Spotlight اپل، به ابزاری با قابلیت شخصی سازی تبدیل کند.

کاربران ویندوز از دستور Run برای دسترسی سریع به ابزارهای سیستم مثل regedit یا msconfig و همچنین اجرای سریع دستورات cmd استفاده می‌کنند. لانچر PowerToys Run علاوه بر پشتیبانی از تمام دستورات قبلی، قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به پلاگین‌ها و شخصی سازی لانچر بر اساس نیاز کاربر اشاره کرد.

رونمایی مایکروسافت از لانچر PowerToys Run

مایکروسافت می‌خواهد قابلیت‌های Wox و Window Walker را در لانچر مورد بحث قرار دهد و در آپدیت‌های آینده امکان اضافه کردن پلاگین‌ها، وب سرچ‌های شخصی سازی شده، اسنیپت‌ها و امکانات دیگر وجود خواهد داشت.

قابلیت‌های PowerToys Run در حال حاضر ابتدایی هستند و برای مثال نمی‌توان به کمک آن تمام دستوراتی که با Win + R قابل دسترسی است را اجرا کرد. همچنین نمی‌توان آن را جایگزین میانبر فعلی کرد و برای دسترسی به آن باید از کلیدهای ترکیبی Alt+Space استفاده نمود. با این وجود سرعت بسیار بالایی دارد و نتایج را بلافاصله نمایش می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های لانچر مورد بحث می‌توان به امکان تغییر دکمه‌های کیبورد یا ریمپ کردن آن‌ها اشاره کرد و برای مثال کلید Shift سمت راست کیبورد را به میانبر سودمندتری اختصاص داد.

لانچر PowerToys Run به عنوان قسمتی از PowerToys 0.18 در حال حاضر از سایت گیت هاب قبل دانلود است. البته این نسخه نهایی نیست و ممکن است باگ داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    جالبه

مطالب پیشنهادی