ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات استاندارد SD 8.0
تکنولوژی

مشخصات استاندارد SD 8.0 اعلام شد؛ افزایش ۴ برابری سرعت کارت‌های حافظه

انجمن SD، گروهی که وظیفه ایجاد استاندارد برای کارت‌های حافظه را برعهده دارد امروز مشخصات استاندارد SD 8.0 را برای کارت‌های SD Express اعلام کرد که به علت استفاده از رابط‌های PCIe 4.0 و NVMe، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

انجمن SD، گروهی که وظیفه ایجاد استاندارد برای کارت‌های حافظه را برعهده دارد امروز مشخصات استاندارد SD 8.0 را برای کارت‌های SD Express اعلام کرد که به علت استفاده از رابط‌های PCIe 4.0 و NVMe، سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی دارد.

افزایش سرعت انتقال اطلاعات توسط این استاندارد می‌تواند برای فناوری‌های جدید مانند امکان ضبط ویدیوهای 8K کارایی بالایی داشته باشد. برخی از پرچمداران اندرویدی مانند گوشی‌های سری گلکسی S20 سامسونگ قادر به ضبط ویدیوهای 8K هستند که حجم بالایی را اشغال می‌کند. علاوه بر گوشی‌های هوشمند، گجت‌هایی مانند نینتندو سوییچ نیز می‌توانند از این مشخصات بهره‌مند شوند و توسط آن سرعت بارگذاری بازی‌ها کاهش قابل توجهی پیدا کند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط انجمن SD منتشر شده، توسط SD 8.0 می‌توان اطلاعات را با سرعت ۳,۹۳۸ مگابایت بر ثانیه منتقل کرد. این سرعت بسیار بالاتر از استاندارد SD 7.0 و SD 7.1 با انتقال اطلاعات با حداکثر سرعت ۹۸۵ مگابایت بر ثانیه است. این استانداردها از رابط PCIe 3.1 استفاده می‌کنند که سرعت پایین‌تری در مقایسه با PCIe 4.0 مورد استفاده در SD 8.0 دارد.

مشخصات استاندارد SD 8.0

مشخصات استاندارد SD 8.0 در کارت‌های حافظه SDXC ،SDHC و SDUC در دسترس خواهد بود و به گفته انجمن SD، به صورت تئوری می‌توان از آن در کارت SDUC با ظرفیت ۱۲۸ ترابایت استفاده کرد که هم اکنون بالاترین ظرفیتی است که توسط یک کارت SD پشتیبانی می‌شود.

در حالی که مشخصات این استاندارد جدید توسط انجمن SD اعلام شده، همچنان نمی‌توانید به کارت‌های حافظه با این استاندارد دسترسی پیدا کنید. شرکت‌های سازنده کارت‌های SD باید آن را در محصولات آینده خود مورد استفاده قرار دهند و سپس آن‌ها را وارد بازار کنند. علاوه بر این موضوع، شما باید صاحب دستگاهی باشید که قادر به پشتیبانی از این سرعت بالا باشد، بنابراین باید برای مدت زمان طولانی‌تری منتظر بمانید. این احتمال وجود دارد که اواخر امسال کارت‌های حافظه با مشخصات SD 8.0 وارد بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    از کجا بدونیم که کارت حافظه داخل گوشیم از کدوم نوعه؟

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      مشخصات دستگاه و روی کارتن قید شده اگه سرعت بالا باشه

    • Reza12022
      Reza12022 | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      زیاد زیاد و آنچنان مهم نیست مگر اینکه گفته باشن مموری از نوع سرعت بالاس و قیمت بالایی اونو خریده باشین همینکه بشه با سرعت ۵ ۶ ۱۰ مگابایت بر ثانیه بر اون نوشت و سالم کار کنه میشه گفت مموری با کیفیته ،،،مگر برای کاربرد های خاص و موارد این چنینی

مطالب پیشنهادی