ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رنو تالیسمان 2020
خودرو

پایان زود هنگام برای رنو تلیسمان؛ محبوبیت شاسی‌بلندها بازهم قربانی گرفت

در گذشته نه‌چندان دور، بیشتر افراد وقتی قصد خرید خودروی جدیدی را داشتند، به سراغ مدل‌های سواری می‌رفتند. اما اکنون سلیقه عموم مشتریان تغییر پیدا کرده و نشستن بر پشت فرمان خودروی شاسی‌بلند به یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

در گذشته نه‌چندان دور، بیشتر افراد وقتی قصد خرید خودروی جدیدی را داشتند، به سراغ مدل‌های سواری می‌رفتند. اما اکنون سلیقه عموم مشتریان تغییر پیدا کرده و نشستن بر پشت فرمان خودروی شاسی‌بلند به یک تب جهانی تبدیل شده است. این تغییر سلیقه، خودروسازان را بیش از پیش به سمت تولید مدل‌های شاسی‌بلند سوق داده است.

بدیهی است که با افزایش استقبال از خودروهای شاسی‌بلند، فروش سایر مدل‌ها کمتر و کمتر می‌شود؛ وقتی هم میزان فروش مدلی خاص نزولی باشد، طبیعتا خودروسازان دیگر تمایلی برای تولید آن نخواهند داشت.

فورد یکی از کمپانی‌هایی بود که به خاطر افت چشمگیر میزان فروش مدل‌های سدان خود، تصمیم گرفت به تولید برخی از آنها در ایالات متحده خاتمه دهد. در ابتدا این اقدام فورد با انتقادهایی روبرو شد، اما وقتی که سایر شرکت‌ها استراتژی مشابهی را در پیش گرفتند، مشخص شد تصمیم خودروساز آمریکایی اصلا اشتباه نبوده است.

رنو جدیدترین برندی است که استراتژی حذف مدل‌هایی با آمار فروش ضعیف‌تر را در دستور کار قرار داده تا از طریق صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پرسودتر را شتاب بیشتری ببخشد. این پروژه‌ها شامل خودروهای شاسی‌بلند و مدل‌های تمام الکتریکی می‌شود.

به گزارش نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News) خودروساز فرانسوی در راستای استراتژی جدید خود دو مینی‌ون اسپیس (Espace) و سنیک (Scenic) را از خطوط تولید حذف خواهد کرد. علاوه‌بر این دو، سدان زیبا و خوش‌استیل تلیسمان نیز قربانی بازنگری رنو در سبد محصولات خود خواهد شد. اتوموتیو نیوز در گزارش خود افزوده آینده مدل خوشنام مگان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رنو تلیسمان

داده‌های سال قبل موسسه JATO dynamics حکایت از آن دارد فروش هر سه مدل سنیک، اسپیس و تلیسمان با افت همراه بوده است. سال گذشته در اروپا 77,507 دستگاه سنیک به فروش رسیده که در مقایسه با سال 2018 برابر با 16 درصد کاهش یافته است. فروش اسپیس و تلیسمان نیز هر دو با 20 درصد افت به به ترتیب به 9,561 و 15,826 دستگاه کاهش پیدا کرده است.

رنو تلیسمان

به غیر از حذف مدل‌های مذکور، پیش‌بینی می‌شود شرکت رنو برای تعدیل هزینه‌ها همکاری خود با نیسان و میتسوبیشی را افزایش دهد؛ همچنین فروش برخی از دارایی‌ها و خروج از بازار چین جزو دیگر راهکارهای احتمالی رنو برای کاستن از هزینه‌ها خواهد بود.

شایان ذکر است رنو با توجه به گستره جغرافیایی بازارها و زیرمجموعه‌هایی مثل داچیا، رنو سامسونگ، لادا و آلپین حدود 50 مدل مختلف را تولید می‌کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • saman_
    saman_ | ۱ خرداد ۱۳۹۹

    هیچ وقت فلسفه خرید شاسی بلند اون هم در شهر های شلوغ و پر ترافیک رو درک نمی کنم

  • Milad
    Milad | ۱ خرداد ۱۳۹۹

    حیف شد، تلیسمان ماشین خوبی بود. بنظرم شاسی بلند نمیتونه جای سواری رو پر کنه. هر کدوم مشتریای خاص خودشو داره

  • m_mahdi7
    m_mahdi7 | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    حییف :(
    فقط رنو بود که نسبت به بنزین بی کیفیت ایران اهمیت قائل بود و ماشینای تولید شده برا این منطقه با فیلترهای قوی تری عرضه میشد
    درسته ذائقه ها به سمت suv و کراس اور ها رفته اما خب کیفیت سواری و هندلینگ مدل های سدان همیشه بالاتر خواهد بود , مخصوصا نسبت به کراس اور ها ک فقط یکم ارتفاعشون زیاد شده و ویژگی خاصی ندارن

  • Mahyar
    Mahyar | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    شاسی بلند چیز مزخرفیه

    • zitanix
      zitanix | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      به نظرم خوب هست

مطالب پیشنهادی