ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری تشخیص چهره کودک گمشده را پس از ۳۲ سال به والدینش برگرداند

مرد چینی که در زمان کودکی ربوده شده بود، به لطف فناوری تشخیص چهره والدین واقعی خود را پس از ۳۲ سال پیدا کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی CCTV چین، «Mao Yin» سال ۱۹۸۸ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

مرد چینی که در زمان کودکی ربوده شده بود، به لطف فناوری تشخیص چهره والدین واقعی خود را پس از ۳۲ سال پیدا کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی CCTV چین، «Mao Yin» سال ۱۹۸۸ و زمانی که فقط دو سال داشت بیرون از هتلی در شهر «شی‌آن» واقع در استان «شاآن‌شی» دزدیده شد. او سپس در استان همسایه یعنی «سیچوآن» به زوجی که بچه دار نمی‌شدند فروخته شد و آن‌ها او را با نام جدید بزرگ کردند.

اواخر ماه آوریل فردی ناشناس به پلیس شهر شی‌آن خبر داد که مردی اهل استان سیچوآن کودکی را اواخر دهه ۸۰ میلادی از استان شاآن‌شی خریده است. پلیس با استفاده از فناوری تشخیص چهره عکس‌های Mao در دوران نوجوانی را تحلیل و تصویر احتمالی او در دوران بزرگسالی را شبیه سازی کرد و سپس آن را با عکس‌های دیتابیس ملی مقایسه نمود.

پس از یک سری مقایسه و تحقیقات، پلیس مردی که به عکس شبیه سازی شده Mao شباهت داشت را در شهر «میانیانگ» شناسایی کرد. آزمایش DNA بعدها ثابت کرد که این مرد همان کودک گمشده‌ای است که سال‌ها قبل ربوده شده است.

«Mao» که حالا ۳۴ سال دارد روز دوشنبه در صحنه‌ای احساسی پدر و مادرش را صدا کرد و آن‌ها را در آغوش کشید. او در یک شرکت تزئینات خانه در استان سیچوآن کار می‌کند و می‌گوید برای زندگی با پدر و مادرش به شهر شی‌‌آن نقل مکان خواهد کرد.

والدین او پس از گم شدنش زندگی خود را وقف پیدا کردن فرزندشان کردند و مادر او بیش از ۱۰۰ هزار اعلامیه پخش کرد و در چندین برنامه تلویزیونی شرکت کرد. «Mao» می‌گوید قبلاً مادرش را در تلویزیون دیده که در مورد فرزند گمشده‌اش حرف می‌زند، ولی روحش هم خبر نداشته که او مادر واقعی‌اش است.

آمار رسمی از تعداد کودکان ربوده شده در چین در دست نیست. در سایتی به نام «Baby Come Home» که والدین چینی به کمک آن به دنبال فرزندان گمشده خود می‌گردند، بیش از ۵۱ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • itachi
    itachi | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    چطوری همدیگه رو تشخیص میدن خدایی

مطالب پیشنهادی