ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل گلس
تکنولوژی

تاریخ عرضه و قیمت عینک اپل افشا شد؛ وابستگی «اپل گلس» به آیفون

مدت‌هاست که می‌دانیم اپل در حال توسعه عینک واقعیت افزوده خود است. اخیرا افشاگر معروف، «جان پروسر» اطلاعات جدیدی از عینک اپل در اختیار علاقه‌مندان به دنیای فناوری قرار داده که شامل نام، قیمت و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

مدت‌هاست که می‌دانیم اپل در حال توسعه عینک واقعیت افزوده خود است. اخیرا افشاگر معروف، «جان پروسر» اطلاعات جدیدی از عینک اپل در اختیار علاقه‌مندان به دنیای فناوری قرار داده که شامل نام، قیمت و برخی ویژگی‌های آن می‌شود.

به گفته پروسر، این عینک با نام «اپل گلس» از راه می‌رسد و با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد. این قیمت تنها مربوط به فریم عینک اپل می‌شود و اگر نیاز به لنزهای پزشکی داشته باشید باید آن‌ها را به صورت جداگانه بخرید. این احتمال وجود دارد که عینک واقعیت افزوده اپل همراه با گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی شود.

پروسر ادعا کرده که اپل خواستار یک معرفی شکوهمند برای عینک خود است، با این حال قصد دارد از آن در یک مراسم اصلی مانند معرفی نسل جدید آیفون‌ها رونمایی کند تا رسانه‌های زیادی آن را پوشش دهند. شاید اپل تصمیم بگیرد عینک خود را در مارس ۲۰۲۱ معرفی کند، البته تاریخ معرفی این محصول اهمیت چندانی ندارد. بنابر گفته پروسر، این عینک در فصل چهارم ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

اپل گلس

پروسر اعلام کرده که نمونه آزمایشی اپل گلس را با فریم پلاستیکی مشاهده کرده، البته این احتمال وجود دارد که جنس بدنه نمونه نهایی تغییر کند. ظاهرا در سمت راست این عینک اسکنر LiDAR قرار می‌گیرد و کاربران نباید منتظر استفاده از دوربین معمولی در آن باشند. اپل اخیرا از این اسکنر در آیپد پرو ۲۰۲۰ استفاده کرده که ظاهرا اطلاعات آن جمع‌آوری و به تیم اپل گلس ارسال می‌شود تا بتواند تجربه مناسبی برای گجت پوشیدنی اپل ایجاد کند.

از سایر اطلاعات مربوط به اپل گلس می‌توان به پردازش اطلاعات آن توسط آیفون اشاره کرد و به احتمال زیاد این رویکرد باعث کاهش قیمت، افزایش شارژدهی و ابعاد کوچک عینک اپل می‌شود. پروسر چنین رویه‌ای را مشابه با نسل اول اپل واچ می‌داند. کاربران ظاهرا می‌توانند اطلاعات را به وسیله رابط کاربری «Starboard» در هر دو لنز مشاهده کنند.

رابط کاربری اپل گلس از ژست‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند. این عینک قادر به اسکن کدهای QR اپل خواهد بود و تنها فردی که از آن استفاده می‌کند می‌تواند محتوای درون لنزها را ببیند. در نهایت پروسر اعلام کرده که اپل برای عینک واقعیت افزوده خود یک استند پلاستیکی برای شارژ بی‌سیم معرفی می‌کند و همچنین این شرکت هم اکنون برنامه‌ای برای نسخه آفتابی آن ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی