ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به کراس اوور برقی کیا موتورز؛ قاتل کره‌ای در کمین سوپر اسپرت های اروپایی

شرکت کیا در نظر دارد سبد مدل‌های الکتریکی خود را با معرفی یک کراس‌اوور جذاب تنوع بیشتری ببخشد. این کراس‌اوور پرچمدار که سال آینده معرفی خواهد شد، در قالب کانسپت Imagine در نمایشگاه خودروی ژنو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

شرکت کیا در نظر دارد سبد مدل‌های الکتریکی خود را با معرفی یک کراس‌اوور جذاب تنوع بیشتری ببخشد. این کراس‌اوور پرچمدار که سال آینده معرفی خواهد شد، در قالب کانسپت Imagine در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 معرفی شده بود.

کانسپت کیا Imagine

پروژه جدید کیا فعلا با نام CV در داخل کمپانی شناخته می‌شود. به گزارش نشریه اتو اکسپرس (AutoExpress)، کره‌ای‌ها حساب ویژه‌ای روی قابلیت‌های این خودرو باز کرده و ادعا می‌کنند شتاب آن در مسیر مستقیم به حدی بالا است که اکثر سوپر اتومبیل‌ها نخواهند توانست آن را شکست دهند.

آنطور که اتو اکسپرس گزارش کرده، کراس‌اوور جدید کیا قادر خواهد بود در زمان زیر 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این خودرو از لحاظ سرعت شارژ و دامنه حرکتی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت، چرا که به لطف پشتیبانی از سیستم شارژ 800 ولتی در عرض تنها 20 دقیقه باتری آن به طور کامل پر شده و توانایی پیمایش 300 مایل (483 کیلومتر) مسافت با یک بار شارژ را دارا خواهد بود.

کراس‌اوور پرچمدار کیا در همکاری با شرکت ریمک و بر اساس پلتفرم E-GMP توسعه می‌یابد. این پلتفرم ساختاری ماژولی دارد، به همین جهت امکان استفاده از آن برای تولید انواع مدل‌ها در کلاس‌های مختلف وجود دارد.

نشریه انگلیسی اتواکسپرس در گزارش خود افزوده کراس‌اوور الکتریکی کیا از نظر نمای ظاهری کاملا شاخص بوده و شباهت چندانی به مدل‌های کنونی نخواهد داشت. گفته می‌شود این خودرو از لحاظ طراحی تا حد زیادی به کانسپت رونمایی شده در ژنو 2019 وفادار باقی خواهد ماند.

برخلاف کراس‌اوورهای کنونی که قسمت عقب آنها حالتی عمودی دارد، بخش انتهایی محصول جدید کیا حالتی بیرون زده از اتاق خواهد داشت؛ به عبارت دیگر این اتومبیل ترکیبی از یک کراس‌اوور و سدان خواهد بود. سقف شیب‌دار و جلوپنجره جدید هم از مفهومی Imagine به نسخه تولیدی منتقل خواهد شد.

کراس اوور برقی کیا

شرکت کیا کراس‌اوور برقی خود را در چند نسخه تولید خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود مدل اسپرت‌تر با ویژگی‌هایی مثل کیت بدنه، رینگ‌های اختصاصی و رنگ‌آمیزی خاص بدنه از دیگر مدل‌ها متمایز شود.

یکی از عواملی که باعث شد کانسپت کیا Imagine سر و صدای زیادی در ژنو 2019 برپا کند، استفاده از 21 نمایشگر LCD روی داشبورد بود. اما به احتمال قریب به یقین در نسخه خیابانی خبری از این نمایشگرها نبوده و آنها جای خود را به یک داشبورد ساده‌تر خواهند داد.

با توجه به اینکه کیا سال آینده از کراس‌اوور هیجان‌انگیز خود رونمایی خواهد کرد، فاز تست این خودرو باید به زودی آغاز شود؛ از این رو دور از انتظار نیست که در ماه‌های پیش رو شاهد شکار شدن آن توسط عکاسان جاسوس باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • itachi
    itachi | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    برگام ریخت

مطالب پیشنهادی