ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Windows Package Manager معرفی شد؛ نصب آسان برنامه‌ها در ویندوز

مایکروسافت با رونمایی از یک سیستم مدیریت پکیج جدید کاربران ویندوز را غافلگیر کرد. این ابزار که مبتنی بر cmd است به توسعه دهندگان و کاربران اجازه می‌دهد تا هر برنامه‌ای را با تنها یک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

مایکروسافت با رونمایی از یک سیستم مدیریت پکیج جدید کاربران ویندوز را غافلگیر کرد. این ابزار که مبتنی بر cmd است به توسعه دهندگان و کاربران اجازه می‌دهد تا هر برنامه‌ای را با تنها یک دستور ساده نصب کنند.

مایکروسافت با انتشار Windows Package Manager می‌خواهد مشکلی که کاربران پس از خرید سیستم جدید با نصب برنامه‌ها دارند را حل کند. فروشگاه ویندوز مرکز دریافت تمام اپ‌های ویندوز است، ولی اکثر کاربران حرفه‌ای و حتی توسعه دهندگان از آن استفاده نکرده و به سراغ ابزارهای مدیریت پکیج مثل Chocolatey می‌روند و یا اپ‌ها را از اینترنت دانلود می‌کنند.

حال به کمک Windows Package Manager یا winget می‌توان به آسانی برنامه‌ها را از طریق خط فرمان نصب کرد. برای مثال می‌توان با تایپ کردن عبارت «winget install Steam» در cmd آخرین نسخه استیم را روی سیستم نصب کرد. از آنجا که برنامه‌هایی مثل WinRAR، استیم، Zoom و برخی برنامه‌ها هنوز در استور وجود ندارند، استفاده از این ابزار برای نصب آن‌ها کاربردی خواهد بود.

تعدادی از برنامه هایی که با Windows Package Manager در دسترس هستند.

از آنجا که Windows Package Manager به تازگی منتشر شده و فعلاً نسخه پیش نمایش آن در دسترس کاربران قرار گرفته است، همه برنامه‌ها در آن لیست نشده‌اند و مثلاً برنامه‌های ویندوز استور هنوز در آن در دسترس نیستند، چون مایکروسافت در حال ایجاد یک مخزن جداگانه از اپ‌ها و اعتبارسنجی آنهاست. این شرکت در آپدیت‌های بعدی پشتیبانی از اپلیکیشن استور را نیز به این ابزار اضافه می‌کند.

انتشار این ابزار زنگ خطر را برای ویندوز استور به صدا درآورده است. پشتیبانی مایکروسافت از این فروشگاه ضعیف بوده و بسیاری از توسعه دهندگان آن را نادیده می‌گیرند. امید است این شرکت در آینده با ترکیب Windows Package Manager و ویندوز استور، فروشگاه بهتری را منتشر کند تا همه کاربران این سیستم عامل بتوانند بدون نیاز به باز کردن خط فرمان به آسانی به برنامه‌ها دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱ خرداد ۱۳۹۹

    یک زمانی مایکروساف میگفت که لینوکس سرطانه ... الان مثل افتاب پرست رنگ عوض کرد

  • Mehrdad Kh
    Mehrdad Kh | ۱ خرداد ۱۳۹۹

    این ابزار برای عاشقان خط فرمان ساخته شده و فکر نمیکنم رقیبی برای محصول دیگه خود مایکروسافت که همون استور هست باشه. توسعه دهندگانی که لینوکس رو برای توسعه اپ هاشون انتخاب کردند و میدونیم دوستداران لینوکس دقیقا عاشق خط فرمان هستند، در ابتدا مایکروسافت WSL
    رو آورد و الان هم دست بکار شده و ابزار جدید رو در کنار WSL قرار داده تا دولوپرهای لینوکسی رو خوشحال و جذب کنه. مایکروسافت این روزها داره پا جا پای لینوکس میذاره و ابزارهایی که چندین ساله تاثیر مثبت خودشون رو ثابت کردند برای ویندوز میاره.

مطالب پیشنهادی