ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه‌‌اندازی دیتابیسی عظیم برای تعمیر تجهیزات پزشکی؛ iFixit هم به جنگ کرونا می‌رود

اگر به کالبدشکافی و تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی علاقه داشته باشد، احتمالا با iFixit آشنا هستید. حالا این وب‌سایت یک منبع آنلاین جامع برای تعمیر تجهیزات پزشکی راه‌اندازی کرده است. این دیتابیس جدید شامل بخش‌های اختصاصی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

اگر به کالبدشکافی و تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی علاقه داشته باشد، احتمالا با iFixit آشنا هستید. حالا این وب‌سایت یک منبع آنلاین جامع برای تعمیر تجهیزات پزشکی راه‌اندازی کرده است.

این دیتابیس جدید شامل بخش‌های اختصاصی برای بالینی، آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی به همراه دسته‌بندی‌های گسترده‌تر برای دستگاه‌های مختلف است. در این دیتابیس بیش از ۱۳ هزار دفترچه راهنما از صدها تولیدکننده دستگاه‌های پزشکی وجود دارد. مدیرعامل iFixit، «کایل وینز» اعلام کرده که در این دیتابیس روی اسناد مربوط به دستگاه‌های تنفس مصنوعی، سیستم‌های بیهوشی و آنالیزکننده‌های تنفسی تمرکز شده است.

در دو ماه اخیر این وب‌سایت برای انجام این پروژه کارکنان زیادی را استخدام و با بسیاری از تکنسین‌های تجهیزات پزشکی، پزشکان و پرستاران درباره نیازهای روزانه صحبت کرده. پس از این کار، iFixit شروع به جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات از کتابخانه‌ها و سایر منابع کرد. وینز در این رابطه گفته:

«بیمارستان برای دریافت اطلاعات مربوط به تعمیر تجهیزات پزشکی مشکل دارند و این تنها مربوط به دوره کرونا و دستگاه‌های موردنیاز این بیماری نیست. بسیاری از تکنسین‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که سازندگان تجهیزات پزشکی امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به تعمیر را محدود می‌کنند، بنابراین کار آن‌ها بسیار سخت شده. بخاطر محدودیت‌های سفر این مشکل بزرگتر از همیشه است. باتوجه به افزایش نیاز به تجهیزات پزشکی، سازندگان خود نمی‌توانند با سرعت مناسبی آن‌ها را تعمیر کنند.»

تعمیر تجهیزات پزشکی

این موضوع باعث شده که بسیاری از تکنسین‌های تجهیزات پزشکی چندین ساعت در اینترنت دنبال اطلاعات مربوط به تعمیر یک دستگاه خاص باشند. حالا iFixit با راه‌اندازی دیتابیس خود این مشکل را برطرف کرده و اسناد مربوط به تعمیر هزاران دستگاه پزشکی در اختیار تکنسین‌ها قرار می‌گیرد.

دیتابیس تعمیر دستگاه‌های پزشکی در ۹ دسته اصلی قرار طبقه‌بندی شده‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای شمار بالایی زیرمجموعه هستند. برای مثال در دسته تجهیزات بالینی، ۵۳ زیرمجموعه قرار دارد که برای مثال شامل سیستم‌های بیهوشی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی می‌شود. وینز خبر از این داده که برخی تولیدکنندگان امکان دسترسی راحت‌تر به اطلاعات را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. iFixit از این پروژه و دیتابیس، درآمدزایی نمی‌کند و از تولیدکنندگان درخواست دارد که به این پروژه بپیوندند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی