ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دادگاه سنگاپور برای اولین بار در این کشور بوسیله پلتفرم Zoom حکم اعدام صادر کرد

دادگاهی در سنگاپور برای اولین بار در این کشور با استفاده از پلتفرم ویدیوکنفرانس Zoom متهم را به مرگ محکوم کرد. متهم ۳۷ ساله این پرونده که «Punithan Genasan» نام دارد، روز جمعه در دادگاه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

دادگاهی در سنگاپور برای اولین بار در این کشور با استفاده از پلتفرم ویدیوکنفرانس Zoom متهم را به مرگ محکوم کرد.

متهم ۳۷ ساله این پرونده که «Punithan Genasan» نام دارد، روز جمعه در دادگاه عالی سنگاپور به جرم نقش داشتن در قاچاق مواد مخدر در سال ۲۰۱۱ در جلسه دادگاه حاضر و به مرگ محکوم شد.

سخنگوی دیوان عالی سنگاپور می‌گوید دادگاه این کشور برای اولین بار مجازات اعدام را بوسیله ویدیوکنفرانس صادر کرده است. وکیل «Genasan» می‌گوید دادگاه از پلتفرم Zoom برای برگزاری جلسه دادگاه استفاده کرده و موکل او هیچ مشکلی در شنیدن حرف‌های قاضی نداشته است. او اضافه کرد که آن‌ها به این حکم اعتراض خواهند کرد.

صدور حکم اعدام در سنگاپور از طریق پلتفرم Zoom

سنگاپور با بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت، قوانین بسیار سفت و سختی در رابطه با قاچاق مواد مخدر دارد و یکی از معدود کشورهای متمولی در دنیاست که همچنان مجازات اعدام در آن اجرا می‌شود.

در حال حاضر معلوم نیست محکوم کردن این متهم به مجازات اعدام با استفاده از Zoom منافاتی با قوانین این پلتفرم دارد یا خیر. Zoom تاکنون بیانیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده، اما گروه‌های طرفدار حقوق بشر به آن واکنش تندی نشان داده‌اند.

«Phil Robertson»، دبیر کل بخش آسیایی سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از سنگاپور به خاطر استفاده از پلتفرم Zoom برای صدور حکم اعدام انتقاد کرد و گفت بکارگیری مجازات اعدام توسط این کشور بیرحمانه و غیر انسانی است و استفاده از پلتفرم Zoom برای صدور حکم اعدام این حکم را بی رحمانه تر هم می‌کند.

سنگاپور تنها کشوری نیست که در دوران کرونا بوسیله پلتفرم Zoom حکم اعدام صادر می‌کند. اوایل ماه مه دادگاهی در نیجریه با استفاده از همین پلتفرم مردی را به اتهام قتل به مجازات اعدام محکوم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی