ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محدود کردن پاسخ دهندگان
نرم افزار و اپلیکیشن

در آپدیت بعدی توییتر شما انتخاب می کنید چه کسی به توییت هایتان پاسخ دهد

توییتر مشغول تست تنظیمات جدیدی است که به شما اجازه می دهد انتخاب کنید چه کسی میتواند به توییت هایتان پاسخ دهد و به گفتگوی شما و دوستان تان ملحق شود. به لطف این تغییر، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

توییتر مشغول تست تنظیمات جدیدی است که به شما اجازه می دهد انتخاب کنید چه کسی میتواند به توییت هایتان پاسخ دهد و به گفتگوی شما و دوستان تان ملحق شود. به لطف این تغییر، پیش از ارسال توییت می توانید فهرست افرادی که امکان پاسخگویی به توییت را خواهند داشت از میان سه گزینه زیر انتخاب نمایید:

  • همه کاربران توییتر (که تنظیم پیش فرض همین خواهد بود)
  • فقط دنبال کنندگان
  • یا صرفا افرادی که منشن شده اند

اگر یکی از دو گزینه آخر را انتخاب نمایید توییت شما برچسب گذاری می شوند و آیکون پاسخگویی به آن نیز به رنگ خاکستری در می آید؛ به این ترتیب کاربران متوجه می شوند که نمی توانند به آن توییت پاسخ بدهند اما همچنان امکان مشاهده، ریتوییت، ریتوییت با کامنت یا لایک کردن برایشان فراهم خواهد بود.

محدود کردن پاسخ دهندگان

در حال حاضر امکان ارسال توییت با این تنظیمات صرفا برای گروه کوچکی از کاربران اپ های iOS و اندروید و همچنین وبسایت توییتر فراهم است هرچند هنوز هم همه کاربران می توانند گفتگوهای توییتری منتشر شده با این امکان را مشاهده کنند. نکته دیگر آنکه هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی در اختیار کل کاربران قرار می گیرد و اساسا به چنین مرحله ای می رسد یا خیر؟

اگر خاطرتان باشد در CES 2020 بود که توییتر از برنامه هایش برای ایجاد کنترل بیشتر روی پاسخ های هر توییت خبر داد.

البته محدود کردن پاسخ ها میتواند از قلدری آنلاین جلوگیری کند و دنبال کردن مکالمات در این پلتفرم را هم برای کاربران ساده تر نماید اما روشن است که چنین تغییری به ایجاد حباب های فیلتر شده می انجامد؛ یعنی فضاهایی که در آن اشخاص میتوانند افکار سیاسی و تعصبات خود را به دیگران تحمیل کنند و کسی امکان پاسخگویی به آنها را نداشته باشد.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و دیگر نهادهای مربوطه روز گذشته پس از اطلاع از این تغییر نگرانی های خود را در رابطه با آن در میان گذاشتند.

ورا ایدلمن وکیل ستادی پروژه بیان، حریم خصوصی و تکنولوژی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در این باره گفته است:

به طور کلی سرمایه گذاری توییتر روی ابزارهای کنترلی برای کاربران چیز خوبی است اما بیم آن می رود که مقامات آمریکا با کمک این ابزار صداهای مخالف خود را در اکانت هایی که برای گفتگو با مردم روی توییتر باز کرده اند، خاموش کنند. و اینکه مقامات کشور ابدا نباید از این ابزار استفاده کنند و تصمیم بگیرند که چه کسی میتواند به حرف هایشان پاسخ دهد و چه کسی نمی تواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی