ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مایکروسافت امکانات جدید ویندوز 10 برای توانیاب ها را معرفی کرد

روز گذشته قابلیت های ویندوز ۱۰ برای توانیاب ها بهبود قابل توجهی یافت تا مشاهده نشانگر متن برای این گروه از کاربران راحت تر شده و با سهولت بیشتری بتوانند آن را دنبال کنند. مایکروسافت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

روز گذشته قابلیت های ویندوز ۱۰ برای توانیاب ها بهبود قابل توجهی یافت تا مشاهده نشانگر متن برای این گروه از کاربران راحت تر شده و با سهولت بیشتری بتوانند آن را دنبال کنند. مایکروسافت همچنین از امکان جدیدی برای تبدیل متن به کلام رونمایی کرده است که با ابزار Magnifier یکپارچه سازی شده است. بهبودهایی هم در قابلیت نریتور یا روایتگر ویندوز ایجاد شده (منظور متن خوان داخلی ویندوز است) و همه این تغییرات قرار است از طریق به روز رسانی ماه می ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران قرار بگیرند.

بد نیست اشاره کنیم که مایکروسافت قبلا ابزارهایی را برای تنظیم ابعاد و رنگ نشانگر استاندارد ماوس ارائه کرده بود و حالا در به روز رسانی جدید همین امکان را برای نشانگر متن فراهم کرده است؛ به این ترتیب کاربرانی که دچار کم بینایی هستند میتوانند ابعاد این نشانگر، ضخامت و رنگ آن را مطابق خواست خود تغییر دهند و حتی نشانگری کاملا جدید و بزرگتر را به صفحه اضافه کنند تا راحت تر آن را ببینند. ابزار Magnifier ویندوز ۱۰ نیز به همین نحو نشانگر متن را در میانه صفحه دنبال خواهد کرد.

در به روز رسانی جدید Magnifier ویندوز قابلیت تازه ای برای تبدیل متن به صدا پیدا کرده که متون را با صدای بلند در فضای مرورگرها یا اپلیکیشن ها (اج، کروم، فایرفاکس، ورد، اوت لوک و پاورپوینت همگی با اسمشان خوانده می شوند) می خواند. به همین خاطر نیز تعداد دکمه کنترلی به اپ Magnifier اضافه شده اند که به کاربران اجازه می دهند به راحتی صدا را بازپخش کنند.

در انتها مایکروسافت بهبودهایی را هم در ابزار Narrator ایجاد کرده (ابزار صفحه خوان ویندوز که امکان استفاده از این سیستم عامل را برای نابینایان ممکن می کند). در به روز رسانی جدید امکاناتی برای شنیدن صدا در نظر گرفته شده و پشتیبانی بهتر برای اعلام حروف بزرگ و کلمات ایجاد شده است.

ابزار Narrator همچنین تجربه بهتری را در زمان مرور وب ارائه می کند و با ارائه پشتیبانی از فایرفاکس گزینه ای برای شروع خودکار خواندن صفحات وب و خلاصه گویی کل محتوای صفحه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی