ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عواقب بحران کرونا؛ IBM هزاران کارمند را اخراج می‌کند

بحران ویروس کرونا تقریبا هیچ بخشی از بازار را بی نصیب نگذاشته و دومینوی اخراج کارکنان به IBM رسیده است. تا پیش از این بیشترین صدمات ناشی از شیوع کووید-۱۹ در کسب و کارهای خدماتی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

بحران ویروس کرونا تقریبا هیچ بخشی از بازار را بی نصیب نگذاشته و دومینوی اخراج کارکنان به IBM رسیده است.

تا پیش از این بیشترین صدمات ناشی از شیوع کووید-۱۹ در کسب و کارهای خدماتی مثل اوبر مشاهده می شد که مستقیما با کاربران سر و کار دارند. با ضعیف شدن این شرکت ها حالا نوبت به کمپانی هایی نظیر IBM رسیده که بیشتر در زمینه ارائه خدمات به مشتریان سازمانی فعالیت دارند.

IBM و HPE از بزرگترین شرکت های دنیای فناوری اعلام کرده اند که برای کاهش هزینه های عملیاتی ناچار به پایین آوردن دستمزدها و تعدیل نیروی کار هستند. IBM پیش از بحران کرونا هم چندان اوضاع رو به راهی نداشت. «ارویند کریشنا» پس از در دست گرفتن سکان هدایت شرکت در ماه گذشته بیشتر روی سرویس های محاسبات ابری و هوش مصنوعی تمرکز کرده و تمایل چندانی به گسترش دیگر  بخش های کسب و کار ندارد.

اخراج کارکنان
ارویند کریشنا

این شرکت تعداد دقیق نیروهای در معرض تعدیل را مشخص نکرده اما «وال استریت ژورنال» و «بلومبرگ» از اخراج هزاران کارمند در ایالات های کالیفرنیا، نیویورک، کارولینای شمالی، میسوری و پنسیلوانیا خبر داده اند. IBM با در نظر گرفتن بسته حمایتی به این افراد وعده داده که طی ۱۲ ماه آتی کمک هزینه بیمه درمانی آنها را پرداخت خواهد کرد.

HPE یا Hewlett Packard هم از برنامه هایی برای کاهش هزینه ها خبر داده که شامل کاهش دستمزدها تا سقف ۲۵ درصد می شود. این شرکت همچنین با در پیش گرفتن مسیر توییتر و فیسبوک به کارکانش اجازه می دهد در صورت وجود شرایط به جای حضور در شرکت به دورکاری بپردازند. هرچند پیش از این زمزمه هایی مبنی بر تعدیل نیروهای HPE شنیده می شد اما مدیران در این باره سکوت کرده و تنها به بررسی دیگر روش های ممکن برای کاهش هزینه اشاره کرده اند.

IBM
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی