ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی شیائومی برای فصل اول ۲۰۲۰ منتشر شد: افزایش ۱۳.۶ درصدی درآمد

شیائومی گزارش مالی خود برای فصل اول ۲۰۲۰ را منتشر کرد که با وجود مشکلات زیاد در بازار، نشان از افزایش درآمد آن در تمام بخش‌ها دارد. درآمد کلی این شرکت چینی با افزایشی ۱۳.۶ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

شیائومی گزارش مالی خود برای فصل اول ۲۰۲۰ را منتشر کرد که با وجود مشکلات زیاد در بازار، نشان از افزایش درآمد آن در تمام بخش‌ها دارد.

درآمد کلی این شرکت چینی با افزایشی ۱۳.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۶.۹۷ میلیارد دلار رسیده است. سود این برند نیز با افزایش ۴۴.۹ درصدی به ۱.۰۶ میلیارد دلار رسیده که با توجه به هزینه‌های بالای بخش تحقیق و توسعه که رشدی ۱۳.۴ درصدی داشته، قابل توجه است.

۶۰ درصد از درآمد این شرکت توسط گوشی‌های هوشمند تامین شده که با رشد ۱۲.۳ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل به ۴.۲۵ میلیارد دلار رسیده. شیائومی در فصل اول ۲۰۲۰ توانسته ۲۹.۲ گوشی هوشمند در سراسر جهان به فروش برساند که نسبت به سال گذشته، افزایش کمی را تجربه کرده. شیائومی هم اکنون با سهم ۱۱.۱  در بازار جهانی، به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود.

جدیدترین پرچمداران این شرکت، Mi 10 و Mi 10 پرو توانسته‌اند به فروش ۱ میلیون دستگاه در ماه‌های فوریه و مارس دست پیدا کنند و ردمی نوت ۸ تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی این برند در فصل اول ۲۰۲۰ شود. میانگین قیمت فروش این برند رشدی ۷.۲ درصدی داشته که خبر از فروش مناسب گوشی‌های گران‌قیمت آن می‌دهد. شیائومی در گزارش خود به سهم ۲۵.۹ درصدی گوشی‌های 5G در چین اشاره کرده است.

شیائومی

درآمد بخش اینترنت اشیاء و لوازم خانگی این برند با رشد ۷.۸ درصدی به ۱.۸۲ میلیارد دلار رسیده. شیائومی اعلام کرده که با فروش ۲۵۲ میلیون دستگاه، دارای بزرگترین پلتفرم IoT در جهان است. فروش هدفون‌های بی‌سیم این برند رشد ۶۰۰ درصدی داشته و دستبندهای Mi Band، اسکوترهای برقی و همچنین جاروبرقی‌های رباتی نیز با افزایش فروش مواجه شده‌اند. فروش روترهای این برند نیز نسبت به سال گذشته افزایشی دو برابری داشته است.

شیائومی توانسته به فروش بالایی در کشورهای اروپایی دست پیدا کند و سهمی ۱۴.۳ درصدی در این قاره داشته باشد. اسپانیا بزرگترین بازار این برند در قاره اروپا بوده و فروش آن در کشورهای غربی نیز افزایش داشته. میزان تقاضا برای محصولات این برند در آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه با افزایش شدیدی روبه‌رو شده است.

شیائومی یکی از اولین شرکت‌‌هایی بود که با ویروس کرونا مبارزه کرد. این شرکت از همان ابتدا شروع به اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های استان «هوبئی» چین کرد و همچنین برای بسیاری از کشورها در سراسر جهان تجهیزات ارسال کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی