ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وان پلاس به ائتلاف انتقال بی‌سیم فایل بین گوشی‌های چینی ملحق شد

تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده موبایل در چین با همکاری یکدیگر ائتلافی را ایجاد کرده‌اند که انتقال بی‌سیم فایل‌ها بین گوشی‌هایشان را آسان تر می‌کند. حال وان پلاس نیز به این گروه ملحق شده و کنار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده موبایل در چین با همکاری یکدیگر ائتلافی را ایجاد کرده‌اند که انتقال بی‌سیم فایل‌ها بین گوشی‌هایشان را آسان تر می‌کند. حال وان پلاس نیز به این گروه ملحق شده و کنار شیائومی، اوپو و ویوو قرار گرفته است.

شیائومی، اوپو و ویوو گروهی به نام «Peer-to-Peer Transmission Alliance» را تشکیل داده‌اند که انتقال فایل‌ها در آن بر مبنای فناوری‌هایی است که از سال‌ها قبل وجود داشته‌اند ولی هیچ گاه به استاندارد تبدیل نشده بودند. این فناوری از بلوتوث برای پیدا کردن گوشی‌های نزدیک و جفت کردن آن‌ها استفاده می‌کند و سپس با سوییچ کردن به وای فای، انتقال فایل‌ها با سرعت ۲۰ مگابایت بر ثانیه را امکان پذیر می‌کند.

وان پلاس به ائتلاف Peer-to-Peer Transmission Alliance محلق شد

فناوری یاد شده مشابه تکنولوژی AirPlay اپل است، با این تفاوت که از بلوتوث استفاده می‌کند. علاوه بر این برای راه اندازی به سیستم عامل متکی بوده و نیازی به نصب برنامه شخص ثالث ندارد. یکی از نقاط قوت این فناوری این است که حین انتقال فایل بین دو گوشی، خللی در وب گردی با وای فای ایجاد نمی‌شود و از چندین فرمت پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت در حال حاضر در گوشی‌های شیائومی (Mi Share) و اوپو (OPPO Share) قابل استفاده است و به زودی راه خود را به گوشی‌های وان پلاس نیز باز خواهد کرد.

از دیگر برندهای عضو ائتلاف انتقال بیسیم فایل‌ها می‌توان به Meizu، ریلمی و بلک شارک اشاره کرد. از برندهای غایب نیز می‌توان به هواوی و لنوو اشاره کرد که هر دو فناوری اختصاصی خودشان را برای انتقال بیسیم فایل‌ها دارند که فقط بین گوشی‌های ساخت آن‌ها قابل استفاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۴ خرداد ۱۳۹۹

    هواوی رو هم بتونن اضافه کنن بیش از نیمی از دنیای اندروید رو در اختیار میگیرن

مطالب پیشنهادی