ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارتش چین
علمی

دانشمندان ارتش چین به نتایج خوبی در تست واکسن کرونای خود دست یافتند

واکسن کووید ۱۹ که توسط ویروس شناس ارشد ارتش چین ساخته شده نتایج امیدوارکننده ای را در نخستین مراحل آزمایش بالینی از خود نشان داده و واکنش خوب سیستم ایمنی بدن بیش از ۱۰۰ بزرگسال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

واکسن کووید ۱۹ که توسط ویروس شناس ارشد ارتش چین ساخته شده نتایج امیدوارکننده ای را در نخستین مراحل آزمایش بالینی از خود نشان داده و واکنش خوب سیستم ایمنی بدن بیش از ۱۰۰ بزرگسال سالم را برانگیخته است.

نتایج این پژوهش که جمعه این هفته در نشریه The Lancet منتشر شد نشان می دهد فاز اول توسعه این واکسن توسط آکادمی علوم پزشکی ارتش چین و شرکت CanSino Biologics موفق بوده است.

چن وی فرمانده کل در ارتش چین و دانشمندی که این تحقیقات را هدایت می کند در بیانیه ای اظهار داشت:

این نتایج نشانگر یک نقطه عطف بسیار مهم هستند. آزمایشات نشان می دهند که یک دز از این واکسن می تواند آنتی بادی های مختص به کووید ۱۹ و سلول های تی شکل را طی ۱۴ روز تولید کند و در نتیجه میتوان این واکسن را یکی از نامزدهای بالقوه برای انجام تحقیقات بیشتر دانست.

چن وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد:

با این حال این نتایج باید با دقت تفسیر شوند. چالش های پیش رو برای توسعه واکسن کووید ۱۹ پیش بینی نشده اند و اینکه دارو توانسته واکنش سیستم ایمنی بدن بیماران را بر بیانگیزد لزوما به معنای اثربخشی آن در برابر کووید ۱۹ نیست.

در این واکسن پزشکان از نسخه ضعیف شده آدنو ویروس نوع پنج (Ad5) استفاده کرده اند که در واقع همان ویروس سرماخوردگی است و با آزاد کردن مواد ژنتیکی ویروس Sars-CoV-2 (که همان بیماری کووید ۱۹ را ایجاد می کند)، سیستم  ایمنی بدن بیمار را به واکنش وادار می کند.

داروی رمدسیویر

آزمایشات انسانی روی این واکسن از ماه مارس آغاز شده و تست آن روی ۱۰۸ بزرگسال در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ ساله در ووهان انجام گرفته؛ همان شهری که اپیدمی کووید ۱۹ از آن آغاز شد و حالا خوردن حیوانات وحشی در آن ممنوع اعلام شده است.

در طول آزمایش نیز دز کم، متوسط و زیاد از این دارو به داوطلبان داده شد و سیستم ایمنی بدن آنها برای مدت چهار هفته مورد پایش قرار گرفت.

در مجموع بدن ۱۰۵ نفر از شرکت کنندگان آنتی بادی های مربوط به کووید را تولید کرد که خود را به پاتوژن های بیماری می چسباندند و ۲۸ روز بعد از تزریق، پاتوژن ها را برای سیستم ایمنی بدن قابل تشخیص می کنند. طبق این پژوهش هیچیک از بیماران عوارض جانبی شدیدی نسبت به واکسن از خود نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ خرداد ۱۳۹۹

    چین غلط کرد همه چیشون دروغه

  • jalal
    jalal | ۵ خرداد ۱۳۹۹

    کرونا رو خود این کثافتها ساختن

  • silent_eagle
    silent_eagle | ۴ خرداد ۱۳۹۹

    یه بار گند زدن به کره زمین بسه دیگه نیمخواد ادامش بدن

مطالب پیشنهادی