ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیویورک تایمز
علمی

نیویورک تایمز صفحه نخست خود را به اسامی قربانیان کرونا ویروس اختصاص داد

نشریه نیویورک تایمز با شناسایی ۱۰۰۰ قربانی کرونا ویروس در آمریکا که در حال نزدیک شدن به رقم یکصد هزار است، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت. آمریکا کشوری است که کووید ۱۹ در آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

نشریه نیویورک تایمز با شناسایی ۱۰۰۰ قربانی کرونا ویروس در آمریکا که در حال نزدیک شدن به رقم یکصد هزار است، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

آمریکا کشوری است که کووید ۱۹ در آن بیشتر از هر نقطه دیگری در این عالم قربانی گرفته و با وجود بالا بودن آمار مبتلایان و قربانیانش و البته مخالفت کارشناسان حوزه سلامت قصد دارد برخی محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی را بردارد.

به یاد این قربانیان، روز گذشته کل صفحه نخست نیویورک تایمز به اسامی هزار نفری اختصاص یافت که به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. همچنین اطلاعاتی از آگهی های فوت آنها نیز به این صفحه اضافه شده بود.

این نشریه آمریکایی حتی برای نشان دادن شدت بحران این جمله را هم در توضیح اقدام خود چاپ کرده بود:

اینها صرفا نام هایی در یک فهرست نیستند، این خود ما هستیم!

قربانیان کرونا ویروس نیویورک تایمز

آمار قربانیان کرونا ویروس در آمریکا طبق اطلاعات به دست آمده از دانشگاه جانز هاپکینز به رقم ۹۷ هزار نفر رسیده است و هزار نفری که اسامی شان در صفحه نخست نیویورک تایمز منتشر شده تنها یک درصد از کل از دست رفتگان در آمریکا را نشان میدهند.

گفتنی است طبق اعلام نظر کارشناسان تعداد افرادی که به خاطر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند به مراتب بیشتر از آمار و ارقام رسمی منتشر شده توسط مقامات آمریکایی است چراکه در این میان برخی در خانه هایشان درگذشته اند یا بنابر دلایلی نامشان در این آمار محاسبه نشده است.

اما در میان درگذشتگانی که نیویورک تایمز از آنها یاد کرده اسامی برخی افراد مهم نیز به چشم می خورد؛ مثلا لیلا فنویک ۸۷ ساله، نخستین زن سیاه پوستی بود که توانست از دانشکده حقوق هاروارد فارغ التحصیل شود و به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

منتقدان هشدار داده اند که موج دوم بیماری کووید ۱۹ همزمان با برداشته شدن محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه به زودی در آمریکا به راه می افتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • FromEarth
    FromEarth | ۵ خرداد ۱۳۹۹

    فقط خانم موسوی، منبع رو خود صفحه اصلی سایت NYTimes می ذاشتین جالب تر می شد.
    حرکتش فوق العاده بود. از اون تیترا که سال ها فراموش نمی شه

  • nexaen
    nexaen | ۵ خرداد ۱۳۹۹

    تفاوت تصمیم ها واضحه؟

  • javad_xbox
    javad_xbox | ۵ خرداد ۱۳۹۹

    نیویورک چینی زیاد داره اکثرشون هم به بهانه خرید مارکت یه چند تا سرفه هم روی مواد غذایی میکنن یا با یچیزی از جیب در میارن پخش میکنن. معنی نداره اقتصاد کمونیست ها 4 سال دیگه هم با بودن رئیس جمهوری بلوند تحمل کنه. البته دوره اوباما سارس چینی قرار بود کل دنیا رو بگیره ولی اوباما سریع باهاش به توافق رسید که ما با اقتصاد شما کاری نداریم

مطالب پیشنهادی