ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Renault-Megane-2020-1280-05
خودرو

وزیر دارایی فرانسه: شرکت رنو در صورت عدم اعطای وام دولتی نابود می شود

شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را روی کره خاکی پدید آورده و بسیاری از کشورها و شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف را با بحران مواجه کرده است. بی‌شک خودروسازان جزو دسته‌ای هستند که بیشترین ضرر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را روی کره خاکی پدید آورده و بسیاری از کشورها و شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف را با بحران مواجه کرده است. بی‌شک خودروسازان جزو دسته‌ای هستند که بیشترین ضرر را از شرایط موجود متحمل شده‌اند، زیرا گسترش کرونا تعداد زیادی از کارخانه‌های آنها را به تعطیلی کشانده است. علاوه‌بر این نبود مشتری در بازار سبب شده شرکت‌های خودروساز با مشکل فروش محصولات نیز روبرو باشند.

از بین خودروسازان مختلف اوضاع برای گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی وخیم‌تر از بقیه به نظر می‌رسد، چرا که قبل از شیوع کرونا هم این گروه چند ملیتی با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد.

گزارش اخیری که رویترز منتشر کرده حکایت از آن دارد نیسان احتمالا تا 20 هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل خواهد کرد، رنو هم در صورت ادامه وضعیت کنونی احتمال دارد کاملا از عرصه رقابت حذف شود. به گفته رویترز، این دو شریک استراتژیک در روزهای آتی راهکارهای خود را برای مقابله با بحران‌های پیش رو رسانه‌ای خواهند نمود.

نکته جالب توجه اینکه برونو لومر وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه‌ای رادیویی وضعیت وخیم رنو را تایید کرده و گفته «بله، رنو ممکن است محو شود.» آقای لومر افزوده رنو باید کارخانه فلینز که 2600 نفر در آن مشغول به کار هستند را باز نگه دارد. مدل‌هایی مثل رنو زوئی و نیسان میکرا در این کارخانه تولید می‌شوند.

نابودی شرکت رنو

بر اساس شنیده‌ها دولت فرانسه در حال بررسی اعطای وام 5.5 میلیارد دلاری به شرکت رنو است. رنو نیز حذف برخی از مدل‌ها از جمله تلیسمان را به عنوان یکی از راهکارهای بهبود شرایط در نظر گرفته است.

در ژاپن اوضاع برای نیسان بحرانی‌تر توصیف می‌شود. این شرکت به غیر از کاهش شدید فروش محصولات، با مشکلات به‌وجود آمده توسط مدیرعامل سابق خود یعنی کارلوس گون نیز دست به گریبان است. همانطور که اشاره کردیم یکی از نشریات ژاپنی از احتمال تعدیل 20 هزار نفر از کارکنان نیسان خبر داده است. بد نیست بدانید از زمان اخراج 10 درصد از نیروی کار نیسان، هنوز یک سال سپری نشده است.

برخی منابع داخلی نیسان به رویترز گفته‌اند این کمپانی به دنبال کوچک‌سازی کسب و کار و افزایش سرعت انطباق‌پذیری با شرایط جدید بوده و از این به بعد بیشتر بر بازارهای چین و آمریکای شمالی تمرکز خواهد کرد؛ همچنین عملیات این شرکت در اروپا محدودتر خواهد شد.

کارشناسان معتقدند میزان فروش سالانه نیسان احتمالا تا یک میلیون دستگاه کمتر از هدف تعیین شده خواهد بود، زیرا با افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 حجم تقاضا در بازار خودرو به شدت در حال کاهش است.

تاکنون هیچ یک از دو برند رنو و نیسان واکنشی به گزارش رویترز نشان نداده‌اند. گفتنی است ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی سال گذشته پس از گروه فولکس واگن و تویوتا به عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان دست یافته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی