ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بلندپروازی فضایی پکن؛ تاریخ پرتاب اولین مریخ‌نورد چین مشخص شد

ماموریت مریخ چین تا دو ماه دیگر آغاز به کار می‌کند. این ماموریت شامل استقرار یک کاوشگر مداری برای مطالعه سیاره سرخ و یک مریخ‌نورد برای بررسی شرایط مریخ می‌شود. علاوه بر این کشور، ایالات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

ماموریت مریخ چین تا دو ماه دیگر آغاز به کار می‌کند. این ماموریت شامل استقرار یک کاوشگر مداری برای مطالعه سیاره سرخ و یک مریخ‌نورد برای بررسی شرایط مریخ می‌شود. علاوه بر این کشور، ایالات متحده آمریکا نیز قصد دارد در تابستان سال جاری میلادی ماموریت جدیدی را برای این سیاره انجام دهد.

چین برای اولین بار در ماه ژوئیه یک مریخ‌نورد به سیاره سرخ ارسال می‌کند و یکی از راه‌هایی محسوب می‌شود که سازمان فضایی این کشور می‌تواند با ناسا رقابت کند. تا به امروز ناسا ۴ ماموریت روی مریخ انجام داده و امسال پنجمین مریخ‌نورد آن با نام «استقامت» به فضا پرتاب می‌شود و در فوریه ۲۰۲۱ به سیاره سرخ می‌رسد.

ناسا در برنامه خود قصد دارد نمونه سنگ‌های مریخ را جمع‌آوری و به زمین ارسال کند و برای اولین بار شامل پرتاب فضاپیما از مریخ به سوی زمین می‌شود. سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا همچنین اولین وسیله نقلیه هوایی خود را توسط این ماموریت به مریخ ارسال می‌کند. این هلیکوپتر برای پرواز‌های کوچک توسعه پیدا کرده و اطلاعات اضافی از بالای سطح مریخ جمع‌آوری می‌کند.

ماموریت مریخ چین

چین با چندین برنامه قصد دارد فعالیت‌های خود در حوزه فضایی را افزایش دهد که شامل توسعه و راه‌اندازی یک پلتفرم تحقیقاتی مداری یا ایستگاه فضایی در بالای زمین تا سال ۲۰۲۲ می‌شود. سازمان فضایی چین اخیرا موفق به آزمایش راکت جدید خود شده، راکتی که در نهایت فضانوردان چینی را به ماه می‌برد.

ناسا در حال پیش‌نویس قوانین جدیدی است تا آن را برای همکاری بین‌المللی در فضا پیشنهاد دهد. در این قوانین به صورت ویژه روی سفر انسان به ماه و حضور دائمی انسان‌ها روی ماهواره طبیعی زمین تمرکز شده است. سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا فردا با همکاری اسپیس ایکس و فضاپیمای کرو دراگون پس از سال‌های فضانوردان آمریکایی را از خاک این کشور به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ارسال می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی