ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین در پی ردیابی دائمی سلامت شهروندان؛ نمره منفی برای مصرف سیگار و الکل

یکی از شهرهای چین، «هانگژو» از طرحی پیشنهادی پرده برداشته که بر اساس آن، امکان دسترسی دائمی به وضعیت سلامت شهروندان توسط یک اپلیکیشن فراهم می‌شود و بر اساس شرایط مختلف به آن‌ها امتیاز داده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

یکی از شهرهای چین، «هانگژو» از طرحی پیشنهادی پرده برداشته که بر اساس آن، امکان دسترسی دائمی به وضعیت سلامت شهروندان توسط یک اپلیکیشن فراهم می‌شود و بر اساس شرایط مختلف به آن‌ها امتیاز داده خواهد شد.

این سیستم ردیابی توسط یک بارکد دیجیتال روی گوشی‌های افراد کار می‌کند. کد QR با شیوع کرونا در چین به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد و همچنان برای کاربردهای مختلف مانند ورود افراد به ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن‌ها مانند سیستم چراغ راهنمایی و رانندگی کار می‌کنند و اگر فردی سالم نباشد، چراغ قرمز به نمایش گذاشته می‌شود و امکان ورود وی به ساختمان وجود ندارد.

در حالی که تا به امروز کاربردهای مختلفی برای کدهای QR به وجود آمده‌اند، شهر هانگژو در جنوب غربی «شانگهای» نسخه دائمی سیستم بارکد را پیشنهاد داده است. در این سیستم به سلامت شهروندان امتیاز داده می‌شود و برای امتیازدهی عوامل مختلفی مدنظر قرار می‌گیرد. در این سیستم اگر فرد نوشیدنی الکلی زیاد مصرف کند یا سیگار بکشد، با کاهش میزان سلامتی خود روبه‌رو می‌شود. در مقابل میزان خواب مناسب و ورزش کردن، امتیاز فرد را افزایش می‌دهد.

سلامت شهروندان

در حال حاضر مشخص نشده که مقامات در این شهر چگونه چنین اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنند و از نحوه توسعه این اپلیکیشن نیز بی‌اطلاع هستیم. شهروندان گوانژو هم اکنون از کد سلامتی مرتبط با ویروس کرونا استفاده می‌کنند که توسط Alipay اجرا می‌شود، پلتفرم پرداخت موبایلی که در اختیار بخش مالی «علی بابا» قرار دارد.

علی بابا اعلام کرده که از این پروژه بی‌اطلاع است و سرویس‌هایی که خواهان استفاده از پلتفرم این شرکت هستند باید از قوانین سخت‌گیرانه‌ای پیروی کنند. دولت‌ها در دوران شیوع کرونا شروع به جمع‌آوری اطلاعات برای مبارزه با این بیماری کردند، البته این موضوع نگرانی‌های زیادی برای نظارت روی کاربران در پی داشت. حالا باید دید مقامات چین چگونه می‌توانند از اپلیکیشن برای ردیابی دائمی وضعیت سلامتی شهروندان استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی