ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایرپاد
تکنولوژی

ایرپاد بعدی اپل احتمالا به سنسورهای پایش سلامتی مجهز می‌شود

به نظر می‌‌رسد اپل قصد دارد قابلیت‌های پایش سلامتی را به هدفون‌های واقعاً بی‌سیم خود نیز اضافه کند. بر اساس اخرین اخباری منتشر شده، اپل در فکر اضافه کردن سنسورهای نور محیطی به ایرپاد بعدی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

به نظر می‌‌رسد اپل قصد دارد قابلیت‌های پایش سلامتی را به هدفون‌های واقعاً بی‌سیم خود نیز اضافه کند. بر اساس اخرین اخباری منتشر شده، اپل در فکر اضافه کردن سنسورهای نور محیطی به ایرپاد بعدی خود خواهد بود تا بتواند سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را نیز محاسبه کند.

بر اساس جدیدترین اخبار به دست آمده، می‌دانیم اپل به یکی از تامین‌کنندگان خود به نام «ASE Technology» اعلام کرده که سنسورهای نور محیطی یا «Ambient Light Sensor» را تولید کند. فرضیه‌ای که در این رابطه وجود دارد، استفاده از چنین سنسورهایی به منظور شمارش گام، پایش حرکات سر و تحلیل ضربان قلب از طریق ایرپاد است. البته پیش از این نیز استفاده از چنین سنسورهایی را در گوشی گلکسی S9 دیده بودیم.

ایرپاد

این گوشی با تابش نور به پوست و اندازه‌گیری تفاوت‌ها در بازتابش آن، می‌توانست ضربان قلب را پایش کند. البته استفاده از این سنسور در ایرپاد با این ابعاد کوچک، چیزی نیست که به سرعت رخ دهد و به احتمال زیاد اپل در ابتدا این سنسور را در هدفون‌های پاوربیتس پرو تعبیه کند. هدفون رو گوشی شایعه شده خود اپل نیز یکی از کاندیدهای اصلی سنسور نور محیطی است.

با این وجود اپل می‌تواند از این سنسور برای پایش سطح اکسیژن خون به منظور اندازه‌گیری داده‌های ورزشی کاربران استفاده کند. همچنین می‌توان به کمک این سنسور، شرایط سلامتی و مشکلات بیخوابی کاربر را نیز پایش کرد. کمپانی معروف کالیفرنیایی در حال حاضر به کمک سنسور ECG به کار رفته در اپل واچ سری ۵ می‌تواند مشکلات قلبی را پیش‌بینی کرده و حتی با آگاه کردن کاربر، از وقوع آن جلوگیری کند.

در نتیجه چندان بیراه نیست که اپل ایرپادهای خود را به عنوان یکی از بسترهای پایش سلامتی در نظر گیرد و امکانات متعددی در این زمینه را در آن‌ها تعبیه کند. در هر صورت باید دید شایعات به محصول نهایی ختم می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی