ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

https://digiato.com/article/2020/03/07/%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d9%85%d9%84%db%8c-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%af-qr/
تکنولوژی

بانک مرکزی در حال لغو اقدامات خود برای مبارزه با شیوع کرونا

بانک مرکزی از اولین نهادهایی بود که تصمیم گرفت با اقداماتی، مراجعه حضوری به بانک‌ها را کاهش دهد تا شیوع ویروس کرونا نیز در جامعه کاهش پیدا کند. اما به نظر می‌رسد حالا این اقدامات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

بانک مرکزی از اولین نهادهایی بود که تصمیم گرفت با اقداماتی، مراجعه حضوری به بانک‌ها را کاهش دهد تا شیوع ویروس کرونا نیز در جامعه کاهش پیدا کند. اما به نظر می‌رسد حالا این اقدامات یکی پس از دیگری در حال کنار گذاشته شدن هستند.

پس از تمدید خودکار کارت‌های بانکی منقضی شده تا پایان اردیبهشت ۹۹، حالا بانک مرکزی اعلام کرده که کارت‌های بانکی منقضی شده، باید به صورت حضوری در شعب تمدید شوند. این رگولاتور مالی همچنین اعلام کرده مشتریان می‌توانند کارت‌های خود را تا یک سال به صورت رایگان تمدید نمایند؛ اما در هر صورت مراجعه حضوری الزامی است.

«داود محمدبیگی»، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با اشاره به نحوه تمدید کارت‌های بانکی گفته که مشتریان باید با احراز هویت خود از طریق شعب کارت‌های بانکی منقضی شده خود را تمدید نمایند. به گفته او، در سیستم بانکی کشور تمدید کارت‌ها با کارمزد صورت می‌گرفته و حالا این موضوع برای یک سال به صورت رایگان برای مشتریان انجام می‌شود.

گفتنیست رایگان شدن تمدید یک ساله کارت‌های بانکی یعنی رایگان شدن یک خدمت بانکی که نهایتا بین هزار تا دو هزار تومان (بسته به بانک مشتری) هزینه دارد.

بانک مرکزی در اسفند ماه سال گذشته در راستای رعایت نکات بهداشتی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، به شبکه بانکی کشور اعلام کرد تا شهروندان با استفاده از ظرفیت خدمات غیرحضوری و بانکداری الکترونیک، خدمات بانکداری مورد نیاز خود را دریافت کنند و برای سلامت خود و کارمندان سیستم بانکی از مراجعه غیر ضرور به شعب بانک خودداری کنند.

از سوی دیگر  بانک مرکزی سایر اقداماتی که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آغاز کرده بود را نیز متوقف کرده است؛ برای مثال سقف انتقال کارت به کارت که از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش داشت و حالا دوباره مانند قبل شده است.

در واقع باید گفت بانک مرکزی در بخشنامه‌ای سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت، تمدید کارت‌های بانکی و سقف برداشت نقدی از خودپردازها را از اول خرداد ماه سال جاری به حالت عادی بازگرداند و بر همین اساس نیز سقف انتقال وجه به شرایط قبل از کرونا بازگشت و تمدید کارت‌های بانکی نیز نیازمند احراز هویت حضوری است.

با سیاست‌های جدیدی که بانک مرکزی پیش گرفته و روال کاری را به حالت قبل در آورده، باید دید که سرنوشت پروژه پرداخت با Qr Code که قرار بود به صورت ضرب‌العجلی و در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، پس از سال‌ها خاک خوردگی به مرحله عملیاتی برسد چه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Kidman Rad
    Kidman Rad | ۶ خرداد ۱۳۹۹

    خزانه از بردن پول های اماکنی که پول نقد خیلی زیاد دارن خودداری میکنه مثل پمپ بنزین ها که باعث شده تو این چند ماه همه چی بهم بخوره... چرا برای اون فکری نمیشه

  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۶ خرداد ۱۳۹۹

    آخه با این کاهش عظیم ارزش پول. دیگه ۳ میلیون تومن کافی نیست که. الان چندساله سقف کار به کارت ۳ میلیون مونده. اینا انگار کلا از بازار بی خبرن??

مطالب پیشنهادی