ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ورک استیشن
تکنولوژی

رونمایی HP از دو ورک استیشن‌ ZBook Firefly؛ شارژدهی ۱۷ ساعته و گرافیک کوادرو

کمپانی HP از جدیدترین مدل‌های ورک استیشن ZBook Firefly رونمایی کرده است. این دو ورک استیشن در دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه می‌شوند و به گفته این کمپانی آمریکایی، هر کدام ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

کمپانی HP از جدیدترین مدل‌های ورک استیشن ZBook Firefly رونمایی کرده است. این دو ورک استیشن در دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه می‌شوند و به گفته این کمپانی آمریکایی، هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که کاربران بسته به نیازشان می‌توانند از بین این دو انتخاب کنند.

ورک استیشن ZBook Firefly 14 بر اساس ادعای این کمپانی، کوچکترین و سبکترین ورک استیشن قابل حمل در جهان است. این لپ تاپ ۱۴ اینچی با ۱.۶ کیلوگرم وزن، ۸.۸ درصد کوچکتر و ۵.۲ درصد سبکتر از نسخه قبلی خود به حساب می‌آید. نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ تاپ کوچک، ۸۴ درصد ارزیابی شده است. پنل به کار رفته در ZBook Firefly 14 هم 4K بوده و می‌تواند تا ۵۰۰ نیت روشنایی داشته باشد. همچنین این پنل قابلیت پشتیبانی از محتوای HDR 400 را نیز دارد.

نسخه ۱۵ اینچی این لپ‌ تاپ اما کمی سنگین‌وزن‌تر بوده، ولی در عین حال به ترتیب ۱۰ و ۱.۸ درصد کوچکتر و سبکتر از نسل پیشین خود است. نمایشگر به کار رفته در این مدل نیز همانند نسخه ۱۴ اینچی بوده، با این تفاوت که نسبت آن به نمایشگر به ۸۶ درصد ارتقا یافته است. مشخصات فنی این دو لپ‌ تاپ اما با یکدیگر مشابه بوده و کاربران می‌توانند هر دو آن‌ها را به پردازنده‌های نسل ۱۰ اینتل و تا ۶ هسته پردازشی به همراه گرافیک کوادرو P520 انویدیا با ۴ گیگابایت حافظه VRAM مجهز کنند.

ورک استیشن

با این حال تفاوت اصلی این لپ تاپ‌ها با نسخه‌های گیمینگ و مشابه، در الگوریتم Z اختصاصی کمپانی HP است. این الگوریتم به صورت پیوسته توانایی پردازشی CPU و GPU را پایش کرده و آن را در لحظه و متناسب با نیاز کاربر تنظیم می‌کند. بر اساس گفته‌های این کمپانی، استفاده از این الگوریتم به کاربر اجازه می‌دهد بدون فشار وارد کردن به باتری و بالا بردن سرعت چرخش فن‌ها، برای مدت بیشتری از حداکثر توان پردازشی هر دو ورک استیشن ZBook Firefly بهره ببرند. در نهایت با توجه به گفته‌های فوق HP مدعی می‌شود که کاربران این ورک استیشن‌ها می‌توانند تا ۱۷ ساعت روی شارژدهی باتری حساب باز کنند.

تمامی قطعات الکترونیکی به کار رفته در این دو لپ تاپ قدرتمند نیز توسط بدنه استانداردسازی شده با گواهی MIL-STD 810G ارتشی حفاظت می‌شود. در بخش صدا نیز HP کم کاری نکرده و مانند همیشه لپ تاپ‌های خود را به اسپیکرهای تیون شده توسط B&O (بَنگ اَند اولوفسِن) مجهز کرده است. علاوه بر این نیز دو مدل نمایشگر قابل حمل ۱۴ اینچی 4K نیز برای این دو ورک استیشن قدرتمند در نظر گرفته شده که کاربران می‌توانند نسخه HP E14 G4 را به کمک کابل USB-C و نسخه HP U27 4K را به صورت بی‌سیم به ورک استیشن‌های ZBook Firefly متصل کنند. از راه‌های ارتباطی بی‌سیم نیز می‌توان به پشتیبانی از LTE اشاره کرد.

در نهایت نیز قیمت پایه ۱۱۰۰ دلاری برای این لپ ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده که با نزدیک شدن زمان عرضه آن‌ها به بازار در مرداد، جزئیات بیشتری نیز از قیمت‌گذاری HP روی ورک‌ استیشن‌های خود منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی