ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری بوندسلیگا و آمازون برای تحلیل و پیش‌بینی زنده بازی‌ها از طریق هوش مصنوعی

بوندسلیگا برای تزریق هیجان بیشتر به گزارش های فوتبال و ارایه اطلاعات زنده به بینندگان از فناوری پیشرفته آمازون وب سرویس (AWS) استفاده خواهد کرد. در این سیستم داده های بازیکنان توسط هوش مصنوعی و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

بوندسلیگا برای تزریق هیجان بیشتر به گزارش های فوتبال و ارایه اطلاعات زنده به بینندگان از فناوری پیشرفته آمازون وب سرویس (AWS) استفاده خواهد کرد.

در این سیستم داده های بازیکنان توسط هوش مصنوعی و زیرساخت ابری آمازون جمع آوری شده و به اطلاعاتی در مورد میانگین جاگیری بازیکنان و احتمال گل زدن (xGoals) تبدیل می شوند. آمازون با بررسی موقعیت نسبی اطلاعاتی را در مورد سبک بازی تیم ها در اختیار مخاطب قرار داده و با استفاده از xGoals امکان گل شدن توپ در صورت شوت از سوی بازیکن را تخمین می زند. این سیستم شب گذشته و طی بازی حساس «بایرن مونیخ» و «دورتموند» بکار گرفته شد.

AWS برای ارزیابی جاگیری نسبی اطلاعات مربوط به موقعیت هر بازیکن در زمین را تحلیل کرده و نتایج را در اختیار بیننده می گذارد. محاسبه xGoals اما مبتنی بر سرویس SageMaker آمازون است که برای تولید، آموزش و پیاده سازی مدل های یادگیری ماشینی طراحی شده. کمپانی آمریکایی برای اطمینان از صحت نتایج این مدل آنرا با داده های مربوط به ۴۰ هزار شوت از بازی های قبلی و آرایه ای از داده های مکانی آموزش داده است.

فناوری های آمازون از طریق جمع آوری آمار زنده، امکان پیش بینی حرکات بعدی و نتایج آن را فراهم می سازند. برآورد جاگیری های بازیکن و احتمال به ثمر رساندن گل توسط وی تنها شروعی برای آمازون در دنیای فوتبال است و آنها در پی یافتن راه های جدیدی برای آموزش، ایجاد تعامل و سرگرم کردن تماشاگران هستند.

هرچند بوندسلیگا در مقایسه با لالیگا و لیگ برتر انگلیس بینندگان کمتری دارد اما اولین لیگ معتبر اروپایی است که پس از بحران کرونا بازگشایی شده و حالا مخاطبان پر عطش فوتبال از سراسر دنیا به آن چشم دوخته اند. مدیران بوندسلیگا با استفاده از فناوری های جدید امیدوارند برخی از تماشاگران جدید را حتی پس از بازگشایی دیگر لیگ ها نیز نگه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۷ خرداد ۱۳۹۹

    واقعا دمشون گرم....

مطالب پیشنهادی