ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از هیوندای سانتافه فیس‌لیفت 2021

نسل کنونی هیوندای سانتافه اوایل سال 2018 معرفی شده و تولید آن در سه کشور کره جنوبی، ایالات متحده و چین جریان دارد. اگرچه از زمان رونمایی این نسل مدت زیادی سپری نشده، اما با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

نسل کنونی هیوندای سانتافه اوایل سال 2018 معرفی شده و تولید آن در سه کشور کره جنوبی، ایالات متحده و چین جریان دارد. اگرچه از زمان رونمایی این نسل مدت زیادی سپری نشده، اما با این حال کره‌ای‌ها خود را برای رونمایی از نسخه فیس‌لیفت سانتافه آماده می‌کنند.

پس از انتشار چند تصویر جاسوسی، حالا هیوندای تیزری رسمی از نمای جلوی شاسی‌بلند محبوب خود را منتشر کرده است. با دقت در جزئیات این تیزر می‌توان متوجه شد که ساختار چراغ‌های اصلی و روشنایی در روز تغییر یافته و شبیه حرف انگلیسی T شده است.

جلوپنجره عریض‌تر با الگوهای هندسی که کاراکتری خشن‌تر را ایجاد می‌کند، دیگر ویژگی نسخه فیس‌لیفت هیوندای سانتافه خواهد بود. درباره سایر قسمت‌های بدنه فیس‌لیفت سانتافه تصویر یا اطلاعاتی منتشر نشده و هیوندای فعلا به نمای روبرو بسنده کرده است.

نمای روبروی مدل تولیدی کنونی
تیزر منتشر شده از فیس‌لیفت سانتافه

اما تغییرات ظاهری تنها ویژگی فیس‌لیفت سانتافه نخواهد بود، چرا که به گفته هیوندای این خودرو بر مبنای نسل سوم پلتفرم اختصاصی خود تولید خواهد شد. این پلتفرم در ساخت چند محصول دیگر هیوندای مورد استفاده قرار گرفته و وزن سبک و انعطاف‌پذیری بیشتر از شاخصه‌های اصلی آن هستند.

هیوندای ادعا می‌کند پلتفرم جدید و اختصاصی‌اش، فاکتورهایی مثل عملکرد، هندلینگ و ایمنی را تا حد قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌دهد. همچنین به لطف انعطاف‌پذیری بالا، امکان نصب انواع پیشرانه‌ها در آن وجود دارد و سانتافه برای نخستین بار، در نسخه فیس‌لیفت با پیشرانه هیبریدی و هیبریدی شارژی (پلاگین) تولید خواهد شد.

سانتافه به نخستین شاسی‌بلندی تبدیل می‌شود که از پلتفرم جدید هیوندای سود می‌برد. بد نیست بدانید این پلتفرم با نسل فعلی سوناتا معرفی شده است.

عرضه نسخه فیس‌لیفت یک خودرو با پلتفرمی جدید اقدامی است که مشابه آن کمتر در بین سایر خودروسازان دیده شده؛ با این حال این اولین بار نیست که کره‌ای‌ها چنین تصمیمی می‌گیرند، زیرا در سال 2012 هم شرکت کیا فیس‌لیفت سورنتو را با پلتفرمی جدید معرفی کرده بود.

آنطور که هیوندای اعلام کرده، فیس‌لیفت سانتافه از سپتامبر امسال (شهریور) در اروپا عرضه می‌شود؛ از این رو به احتمال فراوان در هفته‌های آتی شاهد اطلاعات بیشتر یا رونمایی کامل این شاسی‌بلند پرطرفدار خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی