ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فیس‌لیفت کیا ریو 2021 معرفی شد؛ جدیدترین نواده پراید در سرزمین مادری

نسل کنونی کیا ریو در سال 2016 معرفی شده و به واسطه طراحی اروپایی و لیست متنوع پیشرانه‌ها، استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. با آنکه این خودرو هنوز جذاب و جوان‌پسند احساس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

نسل کنونی کیا ریو در سال 2016 معرفی شده و به واسطه طراحی اروپایی و لیست متنوع پیشرانه‌ها، استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. با آنکه این خودرو هنوز جذاب و جوان‌پسند احساس می‌شود، ولی کره‌ای‌ها طبق روال مرسوم خود تصمیم گرفته‌اند پس از چهار سال نسخه فیس‌لیفت آن را معرفی کنند.

فیس‌لیفت کیا ریو

برخلاف گذشته که خودروسازان کره‌ای عادت داشتند نسخه‌های فیس‌لیفت را با تغییرات گسترده راهی بازار کنند، کیا ریو از این قاعده مستثنی بوده و در آن طراحان به برخی بازنگری‌های جزئی بسنده کرده‌اند.

از جمله تغییرات ظاهری فیس‌لیفت ریو باید به مواردی مثل باریک‌تر شدن جلوپنجره موسوم به پوزه ببر، شکل متفاوت سپر جلو، بازبینی در محل قرارگیری مه‌شکن‎‌ها و چراغ‌های اصلی کاملا LED اشاره کرد. همچنین این نسخه با دو رنگ جدید و رینگ‌های 16 اینچی هشت پره با طراحی زیبا قابل انتخاب خواهد بود.

کیا ریو قبل از فیس‌لیفت
کیا ریو بعد از فیس‌لیفت

در داخل کابین هم دامنه تغییرات محدود است. اضافه شدن نمایشگر لمسی 8 اینچی به داشبورد و نصب صفحه دیجیتال 4.2 اینچی با کیفیت‌تر در پشت فرمان شاخص‌ترین تغییرات فضای داخلی هستند. کیا برای خریداران ریو 2021 امکان سفارش رنگ‌های متنوع و شخصی‌سازی قسمت‌های مختلف کابین را فراهم کرده است.

کابین ریو قبل از فیس‌لیفت
کابین ریو بعد از فیس‌لیفت

فیس‌لیفت ریو اولین محصول شرکت کیا محسوب می‌شود که با پیشرانه مجهز به سیستم هیبرید نرم (MHEV) به فروش خواهد رسید. این پیشرانه EcoDynamics+ نامگذاری شده و از ترکیب موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ و سیستم 48 ولتی به‌وجود آمده است. کیا ادعا می‌کند پیشرانه EcoDynamics+ میزان دی‌اکسیدکربن خارج شده از اگزوز ریو 2021 را بین 8.1 الی 10.7 درصد کاهش می‌دهد.

کیا ریو قبل از فیس‌لیفت
کیا ریو بعد از فیس‌لیفت

فیس‌لیفت ریو از نظر تجهیزات ایمنی هم ارتقا پیدا کرده و از آخرین مجموعه سیستم‌های کمکی راننده شرکت کیا سود می‌برد. این مجموعه شامل سامانه‌های زیر می‌شود:

  • سیستم جلوگیری از برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، دیگر خودروها و دوچرخه سواران
  • سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط
  • سیستم پایش تمرکز راننده
  • سیستم تشخیص احتمال برخورد از سمت نقاط کور

به غیر از موارد بالا لیست آپشن‌های ایمنی ریو 2021 هم تکمیل‌تر از گذشته بوده و سامانه‌هایی چون سیستم کمک به جلوگیری از برخورد از نقاط کور، اخطار هوشمند محدودیت سرعت، کروز کنترل هوشمند، کمک به دنبال کردن خطوط، سیستم کمکی پیشگیری برخورد از پشت، اخطار وجود سرنشین در صندلی عقب و اخطار شروع حرکت خودروی جلویی را در خود دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فروش کیا ریو 2021 از فصل سوم امسال در اروپا آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۸ خرداد ۱۳۹۹

    من که پولشو ندارم اصلا چرا مقاله رو خوندم ??

  • yashar1
    yashar1 | ۷ خرداد ۱۳۹۹

    پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش نخوانش پسر

  • Mehr Fa
    Mehr Fa | ۷ خرداد ۱۳۹۹

    جد بزرگوارش توی ایران هنوز که هنوزه گردن کلفتی میکنه و ملتو به فنا میده??

مطالب پیشنهادی