ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گارتنر: کرونا فروش جهانی محصولات الکترونیکی را ۱۳.۶ درصد کاهش می‌دهد

ویروس کرونا باعث شده تقاضا برای محصولات الکترونیکی و همچنین تولید آن‌ها با کاهش مواجه شود. گزارش جدید «گارتنر» پیش‌بینی کرده که فروش آن‌ها با کاهش ۱۳.۶ درصدی به ۱.۹ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۰ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

ویروس کرونا باعث شده تقاضا برای محصولات الکترونیکی و همچنین تولید آن‌ها با کاهش مواجه شود. گزارش جدید «گارتنر» پیش‌بینی کرده که فروش آن‌ها با کاهش ۱۳.۶ درصدی به ۱.۹ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۰ برسد.

در سال ۲۰۱۹ فروش جهانی محصولات الکترونیکی به ۲.۱۶ میلیارد دستگاه رسید که ۱.۷ میلیارد آن را گوشی موبایل و ۴۰۰ هزار دستگاه را کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها تشکیل دادند. انتظار می‌رود در سال جاری میلادی میزان فروش گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها به ترتیب کاهشی ۱۴.۶ و ۱۰.۵ درصدی را تجربه کنند.

مدیر ارشد تحقیقات گارتنر، «Ranjit Atwal» اعلام کرده:

«کاهش تقاضا در بازار کامپیوتر می‌توانست بیشتر از پیش‌بینی‌ها باشد، با این حال شیوع کرونا و در نتیجه خانه‌نشین شدن مردم، دورکاری کارکنان و افزایش تقاضا برای خرید لپ‌تاپ‌ها، کروم‌بوک‌ها و تبلت‌های جدید را در پی داشت. موسسات آموزشی و دولتی نیز با افزایش هزینه خرید این دستگاه‌ها روبه‌رو شدند.»

گارتنر در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که احتمال افزایش فروش دستگاه‌های قابل حمل مانند کروم‌بوک‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ وجود دارد، چرا که افراد بیشتری به سراغ دورکاری می‌روند و این موضوع خود باعث می‌شود شرکت‌ها سیستم‌های دسکتاپ را با لپ‌تاپ‌ها جایگزین کنند.

در پایان این گزارش گارتنر پیش‌بینی کرده که میزان فروش گوشی‌های 5G افزایش پیدا می‌کند، اما شیوع کرونا در این رشد تاخیر ایجاد خواهد کرد. گارتنر انتظار دارد که گوشی‌های 5G در بازار به سهم ۱۱ درصدی دست پیدا کنند، اما تاخیر در عرضه پرچمدارهای 5G به همراه توسعه دیرهنگام زیرساخت‌ها در کشورهای مختلف، مانع از رشد بیشتر آن‌ها در بازار خواهد شد.

در ادامه سال گوشی‌های زیادی معرفی خواهند شد. باید منتظر ماند و دید عرضه پرچمدارهای جدید در نیمه دوم سال جاری میلادی مانند گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ یا سری آیفون ۱۲ اپل می‌تواند تغییری در میزان فروش محصولات الکترونیکی در سال جاری میلادی داشته باشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی