ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

4 مرحله دیگر فروش فوق العاده خودرو تا پایان سال 1399

پیش از روش جدید ثبت نام خودرو خیلی از مشتریان خودرو از روند ثبت نام برای پیش فروش و یا فروش‌های فوری ناراضی بودند و معتقد بودند افراد خاص فرصت ثبت نام پیدا می‌کنند. به ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

پیش از روش جدید ثبت نام خودرو خیلی از مشتریان خودرو از روند ثبت نام برای پیش فروش و یا فروش‌های فوری ناراضی بودند و معتقد بودند افراد خاص فرصت ثبت نام پیدا می‌کنند. به همین دلیل علی‌رغم داشتن شرایط مورد نیاز، قادر به ثبت نام نمی‌شدند و به سمت خرید خودرو از بازار روی می‌آوردند.

«مهدی صادقی نیارکی» با بیان این که طبق طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو از این به بعد سه روش فروش خودرو در کشور خواهیم داشت افزود: «سه روش فروش خودرو شامل فروش فوق العاده، پیش فروش خودرو و تحویل تا یک سال و مشارکت در تولید است.»

وی اظهار داشت: «چهار مرحله دیگر فروش فوق العاده تا پایان سال خواهیم داشت. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شعاری که برای طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو پیش بینی شده به عنوان واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع است. برای واقعی کردن تقاضا یکسری محدودیت ها وضع شده است.»

از دیگر شروط ثبت نام می توان به: عدم خرید خودرو در 36 ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان، نداشتن پلاک فعال و داشتن گواهی نامه معتبر اشاره کرد. همچنین محدودیت جدیدی که در حال حاضر وضع شده به خصوص در فروش فوق العاده خودرو اینکه کسی که می خواهد وارد فرآیند ثبت نام شود نباید پلاک فعال داشته باشد.

همچنین سایت ثبت نام فروش فوق العاده تا یک هفته باز است و تحویل خودرو در این طرح سه ماهه است و در این مدت سود مشارکت و انصراف ندارد.

فروش فوق العاده خودرو

در نهایت، چنانچه تعداد متقاضی بیشتر از تعداد خودروهای مورد عرضه باشد بین متقاضیان با حضور مراجع نظارتی قرعه کشی انجام شود. کسانی که منتخب می‌شوند بقیه وجه را تکمیل و خودروی خود را در مدت سه ماه تحویل می‌گیرند.

صادقی نیارکی اضافه کرد: «نیمه دوم همین ماه پیش فروش خودرو را خواهیم داشت که عدد آن قابل توجه است. قیمت خودرو در طرح اول تثبیتی است یعنی قیمت‌هایی که شورای رقابت اعلام کرده است. توضیح اینکه در مرحله پیش فروش که می شود مرحله ثانویه و تحویل خودرو تا یکسال قیمت بر اساس قیمت روز تحویل است. به طورکلی در این مرحله هم 50 درصد قیمت خودرو اخذ می شود در ضمن سود مشارکت برای یکسال ندارد.»

گفتنی است که پلیس همیشه اعلام می‌کرد که فروش خودرو بصورت وکالتی ممکن است برای کسی که خودرو را می فروشد و کسی که خریداری می‌کند مشکلاتی ایجاد کند. این وزارتخانه در طرح مزبور به دنبال این است که جدا در رهن بودن سند خودرو فروش وکالتی هم اتفاق نیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی