ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مک لارن 1200 نفر از کارکنان خود را اخراج می کند؛ تاثیر کرونا بر سوپر اسپرت ساز انگلیسی

مک لارن خبر از اخراج 1200 نفر از کارکنان خود در بخش تولید خودرو، تیم فرمول یک و بخش فن‌آوری داده است. این اتفاق در نتیجه تاثیر ویروس کووید – 19 و سقف بودجه تیم‌های ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مک لارن خبر از اخراج 1200 نفر از کارکنان خود در بخش تولید خودرو، تیم فرمول یک و بخش فن‌آوری داده است. این اتفاق در نتیجه تاثیر ویروس کووید – 19 و سقف بودجه تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک سال 2021 است. شرکت مک لارن اعلام کرده است که این اخراج در راستای اطمینان بخشی از موفقیت‌های آینده این شرکت صورت گرفته است.

گفته می شود تقریبا یک سوم کارکنان شرکت مک لارن اخراج خواهند شد. در حال حاضر این شرکت در حدود 4000 کارمند دارد و مشخص نیست کدام بخش از این شرکت بیشترین اخراجی را خواهد داشت.

مک‌ لارن دلیل اصلی این اتفاق را عدم فروش محصولات، تعلیق مسابقات اتومبیل‌رانی دانسته است که باعث کاهش شدید درآمد آن شده است.

به نظر می رسد این شرکت در حال حاضر چاره‌ای جز کوچک تر کردن کسب کار خود ندارد و در صورت رشد تقاضا و افزایش درآمد به سرعت کارمندان خود را بر سر کارشان باز خواهد گرداند.

mclaren-speedtail-hits-250-mph-top-speed-deliveries-start-february-2020_12

پاول والش رئیس اجرایی گروه مک لارن در این رابطه می‌گوید:

این یک زمان چالش برانگیز برای شرکت ما و به ویژه کارکنان ما است. اما قصد داریم بار دیگر تجارتی کارآمد و پایدار داشته باشیم و با رشد روزافزون به روز‌های خوشمان باز‌ گردیم. ما سرمایه گذاری بسیار زیادی بر روی محصولات جدید هیبریدی و سبک وزن کردیم که تولید آن از اواخر سال جاری میلادی آغاز شده و در اوایل سال 2021 میلادی به دست مشتریان خواهد رسید.

mclaren-speedtail-top-speed-run (1)

در مسابقات فرمول یک نیز از سال 2021 سقف بودجه برای تمامی تیم‌ها در نظر گرفته خواهد شد تا با یک ورزش رقابتی‌تر و بهینه‌تر طرف باشیم. گرچه این سقف بودجه اجباری باعث می‌شود تا شکل و اندازه تیم فرمول یک ما به کلی تغییر کند اما از همین حالا به دنبال این هستیم تا خود را برای پیروزی و قهرمانی در سال آینده میلادی آماده کنیم.

مک لارن

پیش از این تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول‌یک بر سر بودجه سالیانه 145 میلیون دلاری برای فصل 2021 توافق کرده بودند. این رقم برای فصل 2023 تا 2025 به 135 میلیون دلار کاهش خواهد یافت. پیش از این قرار بود بودجه سالیانه در حدود 175 میلیون دلار باشد اما به دلیل گسترش ویروس کووید – 19 این رقم کاهش یافت.

گرچه این کاهش بودجه تاثیری بر روی حقوق رانندگان، کارکنان ارشد و بخش بازاریابی و مهمان‌نوازی تیم‌ها در مسابقات مختلف ندارد و به صورت مجزا از بودجه سالیانه محاسبه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یاس کبود
    یاس کبود | ۸ خرداد ۱۳۹۹

    خداییش یه نگاه به عکش مقاله بندازید!!ببینید محل ساخت ماشین های کافر ها چطوره! چقد شیک، تمیز و منظم ،حالا خود ماشین که دیگه هیچ!بعد اونروز مال ایران رو نشون داد زیر ایرانیت و پیلیت بودن!انگار داخل گاوداری هست خداییش

مطالب پیشنهادی