ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

 macOS 10.15
نرم افزار و اپلیکیشن

اپل قابلیت مدیریت سلامت باتری را همراه با macOS 10.15.5 ارائه کرد

روز گذشته اپل نسخه ۱۰.۱۵.۵ از macOS Catalina را منتشر کرد که قابلیتی برای مدیریت سلامت باتری و همچنین امکانات جدید برای برنامه فیس تایم دارد که قابلیت مدیریت سلامت باتری می تواند عمر باتری لپ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

روز گذشته اپل نسخه ۱۰.۱۵.۵ از macOS Catalina را منتشر کرد که قابلیتی برای مدیریت سلامت باتری و همچنین امکانات جدید برای برنامه فیس تایم دارد که قابلیت مدیریت سلامت باتری می تواند عمر باتری لپ تاپ ها را به میزان محسوسی بهبود بدهد.

باتری های لیتیومی-یونی نظیر انواع مورد استفاده در مک بوک ها به تدریج بر اثر گذر زمان کهنه می شوند و این یعنی هرچه می گذرد مقدار شارژ کمتری را میتوانند در خود نگه دارند.

حالا اپل با ارائه قابلیت مدیریت سلامت باتری در به روز رسانی جدید macOS تلاش کرده که این فرایند سالخوردگی را کمی کُندتر کند به نحوی که باتری در دوره ای طولانی تر بتواند شارژ بیشتری را در خود نگه دارد.

در این بخش توضیح می دهیم که این قابلیت چطور کار میکند:

در برخی موارد خاص، صرفا نمایش عدد ۱۰۰ درصدی برای نشانگر باتری به معنای آن نیست که بیشینه شارژ باتری می تواند به این رقم برسد. در عوض این یعنی صد درصد از میزان شارژی که باتری میتواند داشته باشد در آن ذخیره شده و حالا به لطف به روز رسانی اپل، این عدد نشان می دهد که برای مثال باتری ۱۰۰ درصد از مقدار شارژی که باید داشته باشد تا بیشترین مقدار چرخه عمر را طی کند در خود ذخیره کرده است.

این قابلیت به صورت پیشفرض روی مک بوک هایی که همراه با macOS 10.15.5 وارد بازار می شوند یا به روز رسانی جدید را دریافت می کنند روشن خواهد بود (البته اگر مک بوک شما از تاندربولت ۳ پشتیبانی کند؛ تمامی مک بوک پرو هایی که در سال ۲۰۱۶ یا پس از آن وارد بازار شدند و همچنین مک بوک ایرهایی که سال ۲۰۱۸ یا پس از آن تولید شده اند چنین مشخصه ای دارند).

همچنین macOS 10.15 امکان غیرفعال کردن قابلیت آزاردهنده در فیس تایم را که ابعاد تصویر افراد در مکالمه های تصویری گروهی را تغییر می دهد (زوم روی کاربران)، برای کاربران فراهم کرده و مکانیزم های کنترلی جدیدی هم برای کالیبره کردن نمایشگر Pro Display XDR دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی