ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

حمایت ۵۰ میلیون تومانی از ۵ هزار کسب‌وکار زیان دیده در ایام کرونا توسط وزارت ارتباطات

رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم «آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال» از پروژه حمایتی وزارت ارتباطات برای کسب‌وکارهای زیان دیده در ایام کرونا رونمایی کرد. «امیر ناظمی» با اعلام اینکه در دوره ریاست ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۵

رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم «آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال» از پروژه حمایتی وزارت ارتباطات برای کسب‌وکارهای زیان دیده در ایام کرونا رونمایی کرد. «امیر ناظمی» با اعلام اینکه در دوره ریاست جمهوری روحانی ضریب نفوذ اینترنت از ۲۷.۵٪ به ۹۰٪ رسید و ظرفیت ترافیک از ۰.۸۶ ترابیت به ۱۸ ترابیت بر ثانیه رسید اعلام کرد که این موارد دقیقا مصداق مقدمات رسیدن به زیرساخت اقتصاد دیجیتال است. او اعلام کرد آنها به بازیگران این اقتصاد دیجیتال که در دوران کرونا ضرر دیده‌اند، بسته حمایتی ۵۰ میلیون تومانی آمده کرده‌اند.

ناظمی در همین رابطه گفت: «رشد اقتصاد دیجیتال اگر یک جنبش کارآفرینی و نوآوری در کشور ایجاد کرده است به دلیل همین زیرساخت‌ها و کاهش موانع توسعه استارتاپ‌ها است؛ که هسته اصلی آن نیروی جوان خلاق و نوآور است. امروز ۱۷٪ از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات هستند؛ که می‌تواند یکی از سرمایه‌های توسعه کشور محسوب شود؛ یا همان توسعه انسانی.»

به گفته ناظمی در مسیر توسعه کسب‌کارها دغدغه‌ها و مشکلات زیادی وجود دارند؛ او با تاکید بر اینکه مسیر توسعه برای هر کسب‌وکاری متفاوت است اعلام می‌کند که مشکلات راه توسعه اغلب مشابه است. ناظمی با اشاره به طرح حمایتی از کسب‌وکارهای نوپا زیان دیده از دوران کرونا می‌گوید که وزارت ارتباطات در این طرح تلاش کرده‌ تا تا یک بسته حمایتی یا به زبان دیگر یک توشه راه برای کسب‌وکارها آماده کند: «این طرح یعنی اینکه پیمودن مسیر توسعه برای کسب‌وکارها ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر شود.»

به گفته ناظمی در این طرح هر شرکت نوآفرین، یعنی هر شرکتی که در ابتدای مسیر رشد است و بیشتر از هر چیز ایده دارد، می‌تواند از خدماتی به صورت رایگان و تخفیف‌دار بهره بگیرد. و این خدماتی است که در مسیر توسعه کسب‌وکار کلیدی است.

این بسته خدمات پایه‌ای کسب‌وکارها اکنون به مبلغ ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال برای هر شرکت در نظر گرفته شده است، بسته به انتخاب شرکت؛ و تا ظرفیت ۵۰۰۰ شرکت در نظر گرفته شده است. آنطور که ناظمی می‌گوید این بسته به صورت مشارکت عمومی-خصوصی است که در آن خدمات توسط شرکت‌های بخش خصوصی، برای بخش نوپا و نوآور ارائه می‌شود.

به گفته ناظمی در این طرح شرکت‌های استفاده‌کننده از خدمات می‌توانند در یک بازار رقابتی به انتخاب تامین‌کننده خدمات خود اقدام کنند:

«به این ترتیب همکاری دولت نیز با گروه‌ها یا شرکت‌هایی خواهد بود که خدمت بهتری را ارائه می‌دهند؛ و هر کس خدمت خوبی ارائه ندهد به خودی خود از بازار حذف می‌شود. به این ترتیب منابع حمایتی دولت به صورت بهینه هم به کسب‌وکارهای کوچکی که نیاز دارند، و هم به کسب‌وکارهای بزرگی که خدمت بهتر ارائه می‌دهند تخصیص یابد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۸ خرداد ۱۳۹۹

    کلا توی این ۷ سال دولت روحانی تنها یه کار رو تونسته خوب انجام بده اونم دزدیدن پول از جیب فقرا و پخش اون بصورت قانونی در بین وابستگان نظام

    • herogame
      herogame | ۸ خرداد ۱۳۹۹

      البته فقط این دولت یا اون دولت نبوده در جریانی که ?

مطالب پیشنهادی