ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کنترل پنل نیروگاه هسته‌ای سر از حراجی درآورد؛ ثبت ده‌ها پیشنهاد برای خرید

این روزها به لطف فروشگاه‌های خرید و فروش اینترنتی می‌توان با کمی جستجو هر کالایی را پیدا کرد. به تازگی یک حراجی در بریتانیا قسمتی از کنترل پنل و سیستم مانیتورینگ یک نیروگاه هسته‌ای را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

این روزها به لطف فروشگاه‌های خرید و فروش اینترنتی می‌توان با کمی جستجو هر کالایی را پیدا کرد. به تازگی یک حراجی در بریتانیا قسمتی از کنترل پنل و سیستم مانیتورینگ یک نیروگاه هسته‌ای را برای فروش گذاشته است.

«Ramco» که از بزرگ ترین حراجی‌های آنلاین بریتانیا به شمار می‌رود، کنترل پنل رآکتور یک نیروگاه هسته‌ای را با شروع قیمت ۲۷۰ برای فروش گذاشته است. مانیتورهای CRT، بدنه فلزی با رنگ آمیزی بی روح و دکمه‌های رنگ و رو رفته، طرفداران سبک سایبرپانک و همچنین سریال چرنوبیل را به وجد می‌آورند.

حراجی یاد شده اطلاعات بسیار کمی را از این کنترل پنل در صفحه آگهی قرار داده و معلوم نیست به کدام نیروگاه هسته‌ای تعلق دارد. به خاطر تفاوت‌هایی که بین سیستم‌های کنترلی نیروگاه چرنوبیل با این سیستم وجود دارد، احتمال تعلق داشتن آن به نیروگاه چرنوبیل بسیار کم است.

بریتانیا تاکنون بسیاری از رآکتورهای نسل اول را تعطیل کرده، بنابراین این کنترل پنل به احتمال فراوان به یکی از رآکتورهای بریتانیا تعلق دارد.

با دقت به تصاویر می‌توان دکمه‌های متعددی برای کنترل دوربین‌ها، مانیتورها و همچنین وسیله‌ای شبیه ضبط نوار ویدیویی را تشخیص داد. بنابراین به طور حتم به نیروگاه هسته‌ای ربط دارد و ممکن است از آن در رآکتورهای پیشرفته گاز سرد استفاده شده باشد.

گمانه زنی های مختلفی در مورد این کنترل پنل مرموز شکل گرفته است. یکی از کاربران سایت Hackaday با اشاره به حک شدن عبارت «Sizewell A» روی بدنه این سیستم مدعی شده به یکی از نیروگاه‌های شهرستان سافلک (Suffolk) در انگلستان تعلق دارد.

این کنترل پنل با شروع قیمت ۲۷۰ دلار برای مزایده گذاشته شده بود و تنها پس از گذشت چند ساعت از ثبت آگهی، ۴۸ پیشنهاد برای خریدش ثبت شده و قیمت آن به ۴ هزار دلار رسیده است. از آنجا که حراجی تا ۱۳ خرداد ادامه دارد، پیش بینی می‌شود قیمت باز هم افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

    این که فقط به نرخ آهن بفروشن بیشتر از ۲۷۰ دلار میارزه

مطالب پیشنهادی