ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییت ترامپ باز هم سانسور شد؛ این بار به خاطر ترویج خشونت

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته توییتی در رابطه با خشونت ها در مینه سوتا منتشر کرد و در آن معترضان به مرگ یک سیاه پوست در این ایالت را که به دست پلیس ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته توییتی در رابطه با خشونت ها در مینه سوتا منتشر کرد و در آن معترضان به مرگ یک سیاه پوست در این ایالت را که به دست پلیس به قتل رسیده بود، تهدید به مرگ کرد؛ حالا توییتر به این پست واکنش نشان داده و از آنجا توییت ترامپ  قوانین آن را نقض کرده آن را از نظر کاربران پنهان کرده است.

توییت اصلی ترامپ به این شرح است:

این مجرم ها یاد و خاطره جرج فلوید* را هم خراب می کنند. من به آنها اجازه چنین کاری را نمی دهم. همین الان با تیم والز فرماندار ایالت صحبت کردم و به او گفتم که ارتش در این مسیر با او همراه است. هر مشکلی پیش بیاید ما کنترل را در دست می گیریم. وقتی مردم دست به غارت بزنند ما هم دست به اسلحه می بریم. ممنونم.

در ادامه توییتر به این توییت مملو از خشونت ترامپ چنین پاسخ داد و آن را پشت یک اعلان مخفی کرد با این حال هنوز دسترسی به آن برای کاربران فراهم است.

در اعلان توییتر آمده است:

این توییت قوانین توییتر در مورد ترویج خشونت را زیر پا گذاشته است. با این حال توییتر تشخیص داده شاید به نفع مردم باشد که به این توییت همچنان دسترسی داشته باشند.

اکانت روابط عمومی توییتر نیز در ادامه به صورت جداگانه به این توییت واکنش نشان داد و اعلام کرد که توییت ترامپ براساس محتوای خط آخر آن، ارتباطش با خشونت و این احتمال که ممکن است الهام بخش اقدامات مشابه شود، پنهان شده است.

نمی توانم دست روی دست بگذارم و ببینم که چنین اتفاقی برای شهر مینیاپولیس رخ می دهد. ما در این شهر فقدان کامل یک فرد مسئول را شاهدیم. جاکوب فری شهردار چپ گرای بسیار ضعیف این شهر یا باید کنترل آن را در دست بگیرد یا گارد ملی را به آنجا می فرستم و کار را یکسره می کنم.

صاحب نظران پیش بینی کرده اند که اقدام اخیر توییتر برای پنهان سازی توییت ترامپ آتش اختلاف میان رئیس جمهور آمریکا و این شبکه اجتماعی را تندتر خواهد کرد. روز گذشته بود که ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی جدید پلتفرم های اجتماعی نظیر توییتر، فیسبوک و گوگل را تهدید کرد که احتمالا از این پس باید مسئولیت پست های کاربرانشان را بر عهده بگیرند.

البته عصبانیت ترامپ هم بی دلیل نبود و روز سه شنبه این هفته توییتر بعد از حقیقت سنجی دو توییت منتشر شده از سوی او آنها را با برچسب «حاوی اطلاعات احتمالا گمراه کننده» از  باقی توییت ها متمایز کرد.

ترامپ در یکی از این توییت ها بدون در اختیار داشتن هیچ شواهدی مدعی شده بود که رای گیری ایمیلی در آمریکا باعث تقلب گسترده در انتخابات پیش روی این کشور می شود.

اعتراضات به مرگ جرج فلوید

ترامپ هم دست روی دست نگذاشت و بلافاصله شبکه های اجتماعی را به سانسور متهم کرد و هشدار داد که اگر به برچسب گذاری توییت هایش ادامه دهند از قدرت خود در دولت فدرال برای توقف این رفتار و حتی تعطیل کردن شبکه های اجتماعی استفاده میکند.

ترامپ شبکه های اجتماعی را تهدید کرد که اگر به سانسور حرف هایش ادامه دهند آنها را تعطیل می کند

شرکت های حوزه فناوری هم البته به اظهارات تلافی جویان ترامپ واکنش نشان دادند؛ گوگل و فیسبوک با انتشار بیانیه های جداگانه خاطر نشان کردند که اقدام ترامپ برای تغییر قوانین به اینترنت و اقتصاد دیجیتال ضربه خواهد زد و آزادی بیان را از بین می برد.

جرج فلوید یک مرد ۴۶ ساله سیاهپوست در مینیاپولیس آمریکا بود که بعد از تماس صاحب یک فروشگاه توسط پلیس دستگیر شد و افسر پلیس در حالی که به دستان او دستبند زده بود و او را روی زمین خوابانده بود، زانوهایش را برای مدت ۷ دقیقه روی گردن او قرار داد و باعث مرگش شد. در ادامه مردم این شهر و خصوصا سیاه پوستان در اعتراض به این اقدام به خیابان ها آمدند و دست به اعتراضات خشونت آمیز زدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • علی
    علی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

    همین مهاجرین نبودن آمریکا الآن سگدونی بود

  • imaliw
    imaliw | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

    دموکراسی اونا در همین بس که اینترنت مینیاپلیس وصله پرس تیوی هم اونجا خبرنگار پوشش زنده داره. باز دمشون گرم مردم شهرو شخم زدن یه نفر نگفت اینا جا.سوس.ن ۳تا کلانتری اتیش زدن یه نفر از مردم رو پلیس زخمی نکرد حالا اگه اینجا بود...

  • peyman pf
    peyman pf | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

    5000 هزار نفر مردم خودمون رو رگبار بستن کشتن عین خیالمون نیست... فقط ۱ نفر توی آمریکا کشته شده، مردم رو ببینین

    • علی
      علی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

      روز به روز هم آمارتون داره میره بالاها یکم حیا هم خوب چیزیه

  • nexaen
    nexaen | ۹ خرداد ۱۳۹۹

    یه نفر تو آمریکا کشته شد، کل نشریات و رسانه ها و مردم کشورهای مختلف از جمله خود آمریکا به این خبر پرداختند و بالاترین مقام کشور رو نقد کردند و اعتراض ها و تظاهرات شکل گرفت./////
    هزاران نفر در ایران کشته شدند و رسانه ها تهدید شدند و اینترنت قطع شد و مردم معترض به رگبار و گلوله بسته شدند و جسد ها در رودخانه ها و نیزارها و کف خیابان ها پیدا شدند./////آسمان همه ی جای دنیا یک رنگ است، اما ارزش جان انسان ها در زمین و مرزبندی های مختلف فرق دارد. به امید ارزشمند شدن جانمان و رهایی بشریت از حکومت های خودکامه و ترویست پرور.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی