ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیگار الکترونیکی
علمی

سیگار الکترونیکی در چند ماه خطر ابتلا به بیماری‌های دهان را افزایش می‌دهد

استفاده از سیگار الکترونیکی حتی در کوتاه مدت با انتشار باکتری های خطرناک باعث ابتلای فرد به بیماری‌های دهان و حتی سرطان می شود. استفاده از این مخدرها به بهانه نیکوتین کمتر نسبتا به سیگارهای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

استفاده از سیگار الکترونیکی حتی در کوتاه مدت با انتشار باکتری های خطرناک باعث ابتلای فرد به بیماری‌های دهان و حتی سرطان می شود.

استفاده از این مخدرها به بهانه نیکوتین کمتر نسبتا به سیگارهای سنتی میان بسیاری از افراد و به ویژه جوانان رونق یافته است. با این حال بر اساس مطالعات دانشگاه «اوهایو» باکتری های خطرناک از جمله میکروب های بیماری‌زا فارغ از میزان نیکوتین درون دهان تجمع کرده و به بیماری های مهلکی منجر می شوند. محققان دریافته اند که تنها پس از ۳ ماه استعمال دهان افراد به کانون میکروارگانیسم هایی تبدیل می شود که در ریزش دندان و حتی بیماری های قلبی و ریوی نقش دارند.

در این مطالعه نمونه پلاک های لثه ۱۲۳ نفر جمع آوری و تحلیل شده است. این افراد شامل ۲۵ نفر سیگاری، ۲۵ نفر غیر سیگاری، ۲۰ نفر استفاده کننده از سیگار الکترونیکی ، ۲۵ نفر با سابقه مصرف سیگار و کاربر فعلی مدل های الکترونیکی و ۲۸ نفر دیگر است که همزمان از مدل سنتی و الکترونیکی استفاده می کنند.

سیگار الکترونیکی

بر این اساس میزان باکتری دهانی در کسانی که سیگار سنتی مصرف کرده و به الکترونیکی روی آورده اند، از سیگاری های سنتی بیشتر است. نگرانی محققان در بافتن شواهدی است که نشان می هد این مدل سیگارها به نحوی باعث تحریک سیستم ایمنی می شوند که بدن را در معرض آسیب جدی قرار می دهد.

محققان برای ارزیابی یافته های خود یک دهان مصنوعی توسعه داده و آزمایشات را تکرار کردند که نتایج آن هم از تاثیر مخرب سیگارهای الکترونیکی روی بدن حکایت داشت. پروفسور «پورمینا کومار»، محقق اصلی این پروژه امیدوار است یافته های آنها روی سیاست گذاری در مورد این محصولات تاثیر داشته باشد.

پیش از این محققان علت شیوع بیماری‌های ریوی و مرگ بر اثر مصرف سیگارهای الکترونیکی را یک افزودنی روغنی به نام «ویتامین E استات» تشخیص داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • masoud.hi
    masoud.hi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    آقای Hamed falahati شما تازه ۲ ساله داری استفاده میکنی یه ۵ ،۶ سال دیگه میفهمی چه اشتباهی کردی

  • hamed falahati
    hamed falahati | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    من 2 ساله دارم استفاده میکنم و منو به زندگی برگردوند و هیچ مشکلی برام بوجود نیومده دوست عزیز جویس ها انواع مختلفی دارن جویس های هاوی thc مشکل دارن

مطالب پیشنهادی